|

توزیع ۸هزار تن کود برای چغندرکاران آذربایجان‌غربی

توزیع ۸هزار تن کود برای چغندرکاران آذربایجان‌غربی

مجری طرح کشت چغندر قند آذربایجان‌غربی گفت: حدود هشت هزار تن انواع کود ازته، فسفاته، پتاسه و انواع ریزمغذی در سال زراعی جاری مورد مصرف قرار گرفته که این میزان کود توسط جهاد کشاورزی و کارخانه‌های طرف قرار داد تامین شده‌است.

به گزارش مملکت ما ، لیلا مودت افزود: توسعه کشت در نقاط شمالی استان مورد توجه کارشناسان است و تغییر سیستم آبیاری از روش بارانی به نوار تیپ در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به کشت چغندر قند در ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان ادامه داد: استفاده از ماشین آلات مدرن در برداشت و تغییر آرایش کشت از کشت معمولی به ۴۰ در۶۰ و ۲۵ در ۵۰ مورد توجه و پیگیری است.

به گفته مجری طرح چغندر قند جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، آغاز زمان برداشت چغندرقند از مزارع استان بر اساس اعلام کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، از یک تا پنجم مهرماه تعیین شده‌است.

مودت با بیان اقدامات شاخص انجام گرفته در جهت مدیریت مصرف بهینه آب در مزارع، اظهار کرد: امسال ۱۰ هکتار کشت نشائی چغندرقند به روش ریشه لخت در سطح شهرستان های نقده، بوکان، میاندوآب و شاهین دژ اجرا و نیز در سطح سه هکتار جهت تامین نشا که از طریق اعتبارات ضریب خود اتکایی تامین شده، خزانه احداث شده‌است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار