|

تولید ۸۵ هزار تن سیب در مراغه

تولید ۸۵ هزار تن سیب در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: باغات سیب شهرستان در پی ۲ مرحله سرمای دیرس بهاره، دچار خسارت شد و حجم تولید این محصول با کاهش محسوس نسبت به سال زراعی گذشته به ۸۵ هزار تن رسید.

به گزارش مملکت ما ، سعید خیراندیش افزود: متوسط عملکرد این باغات به هیچ وجه با سال‌های قبل قابل مقایسه نیست و حدود ۱۷ تن در هکتار برآورد شد.

وی اضافه کرد: مساحت کل باغات مراغه ۲۲ هزار هکتار است که ۱۵ هزار هکتار آن به محصول سیب اختصاص دارد و در اثر سرمای دیررس بهاره روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین سال جاری، حدود ۶۵ درصد از این باغات به میزان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد دچار سرمازدگی شد.

به گفته خیراندیش پنج هزار هکتار از باغات سیب که در ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه دچار سرمازدگی نشده بود نیز طی روزهای پس از آن خسارت دید و به میزان حدود ۲۰ درصد دچار سرمازدگی شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد از سیب تولیدی شهرستان زیردرختی و دارای مصرف صنعتی است، اضافه کرد: ۱۰ درصد دیگر نیز به عنوان سیب درجه سه در انبارهای معمولی ذخیره شده و پیش‌بینی می‌شود مابقی تولید این محصول به میزان ۶۵ هزار تن در سردخانه‌های شهرستان ذخیره شود.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: علاوه بر ۶۵ هزار تن از محصول سیب شهرستان که در سردخانه‌های شهرستان ذخیره‌سازی می‌شود، حدود ۵ هزار تن از محصول سیب شهرستان‌های همجوار هم به سردخانه‌های مراغه انتقال می‌یابد.

خیراندیش پیش‌بینی کرد که امسال ۴۶ درصد از کل ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان پر شود و کاهش تولید سیب به سردخانه‌داران نیز خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار