|

معرفی وانت تویوتا تاکوما نسل ۲۰۲۴

معرفی وانت تویوتا تاکوما نسل ۲۰۲۴

نسل ۲۰۲۴ وانت تویوتا تاکوما معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، امروزه رقابت در میان پیکاپ های سایز متوسط بسیار داغ شده است.

نیسان فرانتیر«Frontier» جایگاه خود را به عنوان یک گزینه جذاب در این کلاس تثبیت کرده است و در حالی که سه تفنگدار امریکایی، یعنی شورلت، جی ام سی و فورد به ترتیب با مدل های کلرادو، کانیون و رنجر مشتریان پروپاقرص خود را دارند، تویوتا با نسل جدید پیکاپ تنومند تاکوما می خواهد بازار پیکاپ های سایز متوسط را به سلطه خود درآورد.

نزدیک به سه دهه از ورود اولین نسل تاکوما به بازار ایالت متحده می گذرد و با وجود گذشت نزدیک به هشت سال از معرفی نسل فعلی تاکوما، اما این مدل همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که در سال گذشته میلادی، تویوتا توانست با فروش ۲۳۰۰۰۰ دستگاه تاکوما، رکورد جدیدی را در فروش این پیکاپ تجربه کند.

اما حال نسل جدید Tacoma به میدان آمده تا تویوتا همچنان به بهبود میزان فروش این مدل امیدوار باشد.

نسل جدید پیکاپ تاکوما به طور کامل بازطراحی شده و بر اساس پلت فرم جهانی TNGA-F مشترک با Tundra و Sequoia به طور اختصاصی برای بازار ایالت متحده طراحی و توسعه یافته است.

همانند مدل های تاندرا و سکویا، نسل جدید تاکوما نیز در مرکز طراحی «CALITY» تویوتا در آمریکا شمالی طراحی شده است.

کوین هانتر«Kevin Hunter» رئیس مرکز تحقیقات طراحی CALITY می گوید؛« هدف اصلی در طراحی تاکوما جدید این بوده است که این پیکاپ با سلیقه مشتریان ما و نیز نحوه استفاده آن ها از پیکاپ ها در محیط های خارج جاده ای هماهنگ و سازگار بوده و DNA پیکاپ های تویوتا، الهام بخش طراحی خارجی و داخلی آن باشد»

تاکوما جدید در چهار نسخه شامل نسخه پایه، لیمیتد، «Trailhunter» و «TRD» عرضه می شود که هرکدام از این مدل ها، ویژگی های ظاهری متفاوتی را که برخی از آن ها جنبه عملکردی نیز دارند، ارائه می دهند.

از جمله ویژگی های ظاهری تاکوما جدید می توان به جلو پنجره چند ضلعی کشیده و باریک، ورودی های هوا کناری کوچک که به زیبایی هرچه تمام تر با چراغ ها کوچک ادغام شده اند و و ورودی هوا مرکزی سپر که ظاهر تاکوما را بیش از پیش عضلانی کرده است اشاره کرد.

با این حال برخی قطعات تزئینی و کاربردی نیز در این نما وجود دارد که در نسخه های تریل هانتر و TRD به اوج خود می رسد که از جمله آن ها می توان به جلو پنجره برنزی به همراه نوشته «TOYOTA» و نیز نوارهای نوری LED بر روی سپر های عضلانی تر این نسخه ها اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های ظاهری تاکوما ۲۰۲۴ نیز می توان به رینگ های ۱۸ اینچی، لاستیک های ۳۳ اینچی، سپر عضلانی عقب در نسخه های TRD و تریل هانتر، و قطعات فلزی بر روی سقف و محفظه بار و نیز خروجی هوا بر روی ستون A در قسمت شاگرد برای تریم تریل هانتر اشاره کرد.

با ورود به فضای کابین، داشبورد و سایر ادوات داخلی از همان ساختار عضلانی و خشک نمای بیرونی پیروی می کنند و نمای آشنا پیکاپ ها و تراک های تویوتا را به نمایش می گذارد.

استفاده از یک نمایشگر مرکزی ۸ اینچی در نسخه پایه و ۱۴ اینچی در نسخه های لیمیتد، تریل هانتر و TRD در کنار کلاستر ۷اینچی استاندارد و ۱۲/۳ اینچی سفارشی از ویژگی های اصلی کابین تاکوما می باشد.

در کنار این، مواردی همچون سیستم های اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم صوتی JBL، به همراه ده بلندگو و شارژ بی سیم از جمله امکانات رفاهی در دسترس کاربران می باشند.

از امکانات ایمنی تاکوما جدید نیز می توان به سیستم پیشگیری از برخورد با عابر پیاده، سیستم خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص علائم جاده و… اشاره کرد.

علاوه بر تغییرات ظاهری صورت گرفته در بیرون و داخل کابین، در زیر کاپوت نیز تاکوما جدید تغییرات اساسی را در مقایسه با نسل قبل تجربه کرده است.

اولین پیشرانه که با کد «SR» عرضه می شود، یک موتور ۴ سیلندر ۲/۴ لیتری توربو شارژ با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر است که مجهز به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز می باشد.

دومین پیشرانه با کد «SR۵» است که مجهز به همان پیشرانه ۲/۴ لیتری توربو شارژر است، با این تفاوت که قدرتی معادل ۲۷۰ و ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ و ۴۳۰ نیوتن متر را در دو نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید می کند.

آخرین پیشرانه که قوی ترین موتور نسل جدید تاکوما می باشد، پیشرانه هیبرید جدید تویوتا با نام «I-Force Max است که به همراه یک موتور توربو ۲/۴ لیتری و یک موتور ۴۸ ولتی، قدرت ترکیبی ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتن متر را تولید می کند. این قوای محرکه تنها در نسخه های تریل هانتر و TRD عرضه خواهد شد.

هنوز مشخصات قیمتی نسل جدید تاکوما توسط تویوتا منتشر نشده است، اما بر اساس پیش بینی ها تاکوما ۲۰۲۴ با قیمتی بین ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار در نسخه پایه و ۵۰ هزار دلار در نسخه های TRD و Trailhunter در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار