|

لکسوس از مدل LBX رونمایی کرد

لکسوس از مدل LBX رونمایی کرد

کمپانی لکسوس از جدیدترین کراس اور کامپکت خود با نام LBX رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، کراس اوور کوچک شهری لکسوس LBX را باید برادر کوچکتر UX و در واقع بعنوان دو قلوی ناهمسان یاریس کراس همچنین جایگزینی غیرمستقیم برای لکسوس هاچ بک CT منسوخ شده دانست.

لکسوس ال بی ایکس، بر روی پلتفرم GA-B مشابه برادر تویوتا ی خود طراحی و مهندسی شده، اما با استایل متفاوتی که بهتر با زبان طراحی لکسوس در داخل و خارج سازگاری دارد و البته زیبا و متناسب بنظر میرسد.

در بخش طراحی و استایل بدنه میتوان گفت طراحان لکسوس سنگ‌تمام گذاشته اند و ضمن وفاداری به زبان و DNA طراحی خانوادگی، چهره و تناسباتی زیبا و جاافتاده را برای LBX خلق کرده اند.

طراحی چراغهای جلو که با نوار افقی عریض دکوراتیو گریل به یکدیگر پیوند داده شده در کنار گلگیرهای متورم و پف کرده و البته بدنه ای عضلانی بهمراه ترکیب دو رنگ‌ بدنه، میتواند نظر سخت پسندان را نیز به خود جلب نماید.

حتی در نمای عقب خودرو، دقت در پردازش جزییات همانند گرافیک چراغها و فرم پردازی سپر، جالب توجه و چشم‌نواز است.

بعبارت کلی تر، کاراکتر LBX ترکیبی جذاب از یک کراس اور کامپکت شهری اسپرت / لوکس است که میتواند طیف گسترده تری از علاقمندان و خریداران را بسوی خود جذب نماید.

از نظر ابعادی با طول ۰۴۱۹ میلی‌متر (۱۶۵ اینچ) ، ۱۸۲۵ میلی‌متر (۷۱.۸ اینچ) عرض و ۱۵۴۵ میلی‌متر (۶۰.۸ اینچ) ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۵۸۰ میلی‌متر (۱۰۱.۵ اینچ) با اختلافی جزیی هم سایز و اندازه یاریس کراس است.

لکسوس برای کراس کوچک خود تجهیزات استانداردی از جمله چرخ‌های ۱۸ اینچی تدارک دیده که با توجه به سایز کمی‌ بزرگتر نسبت به یاریس کراس وزنی معادل ۱۲۸۰ کیلوگرم دارد.

ال بی ایکس در دو نوع FWD و AWD عرضه می‌شود ضمن آنکه مجهز به یک پیشرانه هیبریدی بر پایه یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر با خروجی ترکیبی ۱۳۴ اسب بخار (۱۰۰ کیلووات) و حداکثر گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر (۱۳۶ پوند فوت) تولید میشود.

لکسوس کوچولوی جدید برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۹.۲ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر ظرفیت بکسل بند یا کِشَندگی بار آن معادل ۷۵۰ کیلوگرم است.

همه نسخه‌های LBX از سیستم تعلیق جلوی مک‌فرسون بهره میبرند البته هنوز مشخصات فنی کامل آن منتشر نشده است، اما نکته جالب اینکه لکسوس برای کراس اوور کوچک خود از درب موتور آلومینیومی و همچنین متریال کامپوزیت و پلاستیک مقاوم برای گلگیرهای کامپوزیتی جلو ، راکرها و بخش‌های پایینی درب جهت کاهش وزن استفاده کرده است‌‌.

با قدم گذاشتن به داخل کابین خودرو، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به همراه یک نمایشگر هدآپ بصورت آپشنال ( سفارشی با پرداخت هزینه ) جلب توجه میکند که با یک صفحه نمایش لمسی ۹.۸ اینچی به آن متصل شده است.

لکسوس بار دیگر با همکاری برند معروف "مارک لوینسون" یک سیستم صوتی مجهز به ۱۳ بلندگو را به همراه یک ساب ووفر قوی بر روی محصول جدیدش طراحی و عرضه کرده است.

قرار است تا پایان سال جاری وارد تولید شود و در اوایل سال ۲۰۲۴ به همراه بازارهای دیگر در اروپا به فروش برسد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار