|

رونمایی از ابرخودرو مفهومی پورشه Mission X

رونمایی از ابرخودرو مفهومی پورشه Mission X

پورشه از ابرخودرو مفهومی Mission X رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، پس از گذشت یک دهه از معرفی ابرخودرو هیبرید ۹۱۸ توسط پورشه، حال این خودروساز پر آوازه آلمانی در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود، از جدیدترین هاپرکار برقی خود با نام «Mission X Concept» رونمایی کرد.

پورشه Mission X با وجود اینکه یک مدل مطالعاتی برای خودروهای اسپرت آینده به شمار می اید، اما ارائه دهنده تصویری از مدل های اسپرت و نمادین این برند مانند مدل های ۹۵۹، کررا GT و ۹۱۸ نیز می باشد که پیش از این و طی چند دهه موفقیت های بی شماری را برای پورشه به ارمغان آوردند.

مایکل مائر «Michael Mauer»، رئیس بخش استایل پورشه می گوید؛« Mission X تعهدی آشکار به هسته اصلی برند و هویت آن چشم انداز مهمی برای ما در توسعه سایر مدل هایمان است که نمادی از همزیستی DNA غیر قابل انکار موتور اسپرت پورشه با یک تصویر مجلل از آن است.»

طراحی ظاهری: عناصر کلاسیک برند باز تعریف می شوند.

طراحی پورشه Mission X را می توان تلفیقی ماهرانه از عملکرد و لوکس بودن نامید. با این حال پیکره به اصطلاح تراش خورده و خطوط عضلانی، نشان دهنده آن است که یک هایپرکار مدرن الزاما نباید تهاجمی به نظر برسد.

با این حال و همانطور که اشاره شد، Mission X همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس پورشه پ البته در آستانه صدمین سالگرد مسابقات ۲۴ ساخته لمانز رونمایی شد. بنابراین وجود پیوند میان عناصر مدرن Mission X و کلاسیک این برند کاملا طبیعی است که از جمله آن می توان به سقف گنبدی و نحوه ی باز شدن درب ها که الهام گرفته از مدل ۹۱۷ کلاسیک است اشاره کرد.

این سقف گنبدی شیشه ای بسیار سبک وزن بوده که اسکلت بیرونی آن با پلاستیک تقویت شده با فیبرکربن«CFRP» بر روی هردو سرنشین گسترش یافته است.

از دیگر جزئیات جذاب Mission X می توان به چراغ های جلو آن با گرافیک چهار نقطه ای اشاره کرد که شکل پایه عمودی آن از مدل های مسابقه ای تاریخی مانند پورشه ۹۰۶ و ۹۰۸ الهام گرفته شده است که از یک ساختار با تکنولوژی بالا و ماژول های نور LED استفاده می کنند.

با وجود قدرتی احتمالا بسیار زیاد هم خواهد بود، اما کانسپت Mission X با طول ۴۵۹۶، عرض ۱۹۹۹ و ارتفاع ۱۱۹۹ میلی متر و فاصله محوری ۲۷۲۸ میلی متری از ابعادی به نسبت جمع و جور برخوردار است. با این حال در مقایسه با ۹۱۸ کوتاه تر، اما عرض تر و بلند تر می باشد.

در داخل کابین نیز با فضایی مدرن و اسپرت که نیم نگاهی به مدل ۹۵۹ نیز دارد روبه رو می شویم که راننده محور بودن آن را می توان در عدم تقارن جزئیات و رنگ ها مشاهده کرد. چرا که در کابین Mission X قسمتی از صندلی راننده و فرمان دارای رنگ سفید است که تضاد آن با تریم کلی قهوه ای کابین، فضایی هیجان انگیز و البته لوکس را برای راننده و سرنشین به وجود آورده است.

ضمن اینکه در مقابل راننده از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده شده است، در حالی که برای سرنشین تجهیزات آنالوگ به کار گرفته شده است.

در قسمت پیشرانه اما مهم ترین هدف پورشه دستیابی به رکورد سریع ترین خودرو تولیدی در پیست نورنبرگ رینگ«Nürburgring» است که این به معنی شکستن رکورد ۶:۳۵:۱۸۳ ثبت شده توسط مرسدس AMG one است.

برای رسیدن به این هدف، پورشه دو ماموریت مهم در نظر دارد. یکی افزایش قابل توجه نیروی دانفورس«Downforce» یا نیروی روبه پایین در مقایسه با ۹۱۱ GT۳ RS است که نیروی دانفورسی معادل ۱۸۹۵ پوند(۸۶۰ کیلوگرم) در سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت را ارائه می دهد و دیگری داشتن نسبت قدرت به وزن یک اسب بخار به ازای هر یک کیلوگرم است.

با این حال هنوز اطلاعاتی از قدرت تولیدی Mission X منتشر نشده است، اما بر اساس برخی اخبار که رسانه های اروپایی منتشر کرده اند، پیشرانه این کانسپت احتمالا قدرتی معادل ۱۵۲۱ اسب بخار را تولید خواهد کرد که وزن آن. ا به ۱۵۲۱ کیلوگرم می رساند.

مدیران پورشه هنوز پاسخ روشنی در مورد احتمال تولید کانسپت Mission X ارائه نداده آمد، با این حال اولیور بلوم« Oliver Blume» رئیس هیات اجرایی پورشه AG در پاسخ به این سوال چنین گفت؛« طی یک ماه آینده ایده ساخت آن را بررسی خواهیم کرد، چرا که هنوز تصمیمی قطعی گرفته نشده است.»

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار