|

نسل جدید تویوتا CH-R معرفی شد

نسل جدید تویوتا CH-R معرفی شد

نسل جدید تویوتا CH-R با طراحی اوانگارد، فناوری ها پیشرفته و طیف وسیعی از پیشرانه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، در دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی بود که تویوتا با رونمایی از کانسپت C-HR Prologue، پیش نمایشی از نسل دوم این کراس اوور محبوب را معرفی کرد و حال زمان آن رسیده تا با نسخه نهایی نسل دوم C-HR بیشتر آشنا شویم.

عرضه نسل اول تویوتا C-HR را می توان نقطه عطفی برای تویوتا و بخش کراس اوور های کامپکت یا C-SUV های بازار اروپا در نظر گرفت، چرا که با توجه به تضاد رادیکالی ظاهر آن با استایل SUV ها و کراس کوپه های اسپرت معمول آن زمان، توانست بخش عمده ای از بازار را مجذوب خود کند.

همچنین C-HR از این نظر برای تویوتا مهم است که به عنوان یک محصول نوآورانه از نظر ظاهری در خانواده بزرگ این خودروساز، توانست به تغییر درک و ذهنیت مردم اروپا نسبت به این برند و طراحی های کسل کننده آن کمک کند.

حال نسل جدید C-HR با طراحی آوانگارد، فناوری های پیشرفته و طیف وسیعی از پیشرانه های هیبرید برقی و پلاگین هیبرید و نیز قدرت بیش تر و قابلیت رانندگی بهتر، کیفیت برجسته نسل قبلی خود را به سطح بالاتری ارتقاء می دهد. ضمن اینکه این مدل در اروپا طراحی شده است و منحصرا در اروپا مونتاژ و ساخته خواهد شد.

طراحی ظاهری؛ پیکره ای خوش تراش تر بر اساس همان چارچوب نسل قبل

همانطور که اشاره شد، نسل جدید C-HR بر اساس کانسپت Prologue توسعه یافته است و بنابراین شاهد آن هستیم که جزئیات بسیاری از نسخه کانسپت به مدل نهایی انتقال یافته است.

با این حال C-HR جدید همانند مدل قبلی که با ظاهر کوپه مانند خود بسیار ساختار شکنانه ظاهر شد، همچنان از پیکره ای متفاوت برخوردار است که تویوتا در معرفی آن پا را فراتر گذاشته و از آن به عنوان یک سوپر کوپه«Super Coupe» یاد کرده است.

پوشش جلو، چهره جدیدی را برای خودروهای شاسی بلند تویوتا ارائه می دهد که پیش از این نیز در bZ۴X تمام الکتریکی و پریوس نیز شاهدش بودیم.

مطابق با نشانه های استایلی که در مقدمه به آن پرداختیم، C-HR ظاهر جذاب و نافذی دارد و از نظر بصری، حسی از حرکت رو به جلو را منتقل می کند.

اشکال در هم تنیده و برش خطوط شخصیتی الماس مانند در نمای جانبی در کنار دستگیره درهای مخفی یا «pop-out» که برای نخستین بار در محصولات تویوتا شاهد آن هستیم، ظاهر این نما را برجسته تر کرده است.

همچنین ظاهر پویا و متراکم خودرو با اوورهنگ های کوتاه و چرخ های بزرگ با قطر ۲۰ اینچ، تقویت شده است.

به علاوه اینکه سبک جدیدی از بدنه دو رنگ در دسترس خواهد بود که کنتراست سقف مشکی را تا سپر عقب و تا بخش سه چهارم قسمت عقب گسترش می دهد که رویکرد طراحان را برای ایجاد ظاهری یکپارچه تر نشان می دهد.

ضمن اینکه تیم طراحی و هوانوردی تویوتا برای اطمینان از اینکه نمای بیرونی از نظر آیرودینامیکی کارآمد و از نظر بصری چشمگیر است، همکاری نزدیکی با هم داشتند که این همکاری، بهینه سازی جریان هوا را در داخل و اطراف خودرو را به همراه داشته است که درجزئیات سپر جلو و فرمت اسپویلر سقف عقب نیز شاهدش هستیم.

نمای داخلی؛ تجربه کاربردی شخصی سازی

تویوتا یک تجربه کاربردی یکپارچه، بصری و شخصی ایجاد کرده است که فراتر از انتظارات مشتری است و ارزشی را که مشتریان امروزی برای یک اکوسیستم یکپارچه داخلی قائل هستند ارائه داده است.

از جمله ویژگی های داخل کابین نیز می توان به صفحه نمایش تمام دیجیتال ۱۲/۳اینچی مرکزی و پشت امپر، نمایشگر هداپ دیسپلی، نور محیطی ۶۴ رنگ، سقف پانوراما و سیستم صوتی JBL اشاره کرد.

نکته ی دیگری که در داخل کابین به چشم می خورد این است که بر خلاف آنچه که امروزه ترند طراحی به شمار می اید، تویوتا همچنان از دکمه های فیزیکی که در بسیاری از مواقع کارایی و راحتی بیشتری در مقایسه با دکمه های لمسی دارند استفاده می کند، حتی با وجود استفاده از نمایشگر بزرگ بر روی داشبورد.

همانطور که حدس زده میشد، C-HR جدید منحصرا با پیشرانه هیبریدی در اروپا عرضه خواهد شد.

دو پیشرانه ۱/۸ و دو لیتری هیبرید و یک پیشرانه دو لیتری پلاگین هیبرید وجود دارد که به ترتیب قدرت ترکیبی معادل ۱۴۰، ۱۹۸ و ۲۲۳ اسب بخار را تولید می کنند.

همچنین در نسخه های دو لیتری امکان سفارش سیستم چهار چرخ متحرک نیز وجود دارد.

ضمن اینکه با شارژ باتری، می توان مسافتی نزدیک به ۶۶ کیلومتر(۴۴ مایل) را با C-HR جدید طی کرد.

تویوتا هنوز مشخصات قیمتی نسل جدید C-HR را در اروپا منتشر نکرده است، اما مشتریان هم اکنون می توانند برای پیش خرید آن اقدام کنند.

همچنین تویوتا نسخه کراس کرولا را جایگزین C-HR در بازار آمریکا کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار