|

سوپر اسپورت ۱۸۷۷ اسب بخاری رونمایی شد

سوپر اسپورت ۱۸۷۷ اسب بخاری رونمایی شد

پینین فارینا از سوپر اسپرت Battista Edizione Nino Farina با قدرتی معادل ۱۸۷۷ اسب بخار رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، پینی فارینا یکی‌از نام های باسابقه و شناخته شده در طراحی و توسعه خودروهای ماندگار و خاص است.

این شرکت R & D در ۲۳ می سال ۱۹۳۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز آثار ماندگاری در بخش طراحی خودرو داشته است؛ و البته در کنار خودرو در بخش طراحی خودکار و خودنویس، مبلمان، اکسسوری منزل، شیشه ادوکلن و ….. نیز سابقه زیادی دارد.

دفتر مرکزی پینین فارینا در کامبیانو ایتالیا بوده و بنیانگذار شرکت باتیستا فارینا نام دارد که پس از درگذشت وی؛ ابتدا فرزند و سپس نوه ها اداره کمپانی را برعهده داشته اند.

از گذشته تا به امروز این شرکت همکاری نزدیکی با خودروسازانی مانند فراری، مازراتی، رولزرویس، کادیلاک، جگوار، ولوو، آلفا رومئو و لانچیا داشته است.

این شرکت همچنین در بخش طراحی ترامواهای فرانسه، قطار تندرو هلند و اتوبوس برقی در ایالات متحده را نیز فعال است.

اکنون پس از ۲ سال از معرفی نسخه باتیستا، نسخه ادیسیونه نینو فارینا این خودرو با ۱۸۷۷ اسب بخار خروجی پیشرانه رونمایی شده است.

این خودرو به یاد و احترام نینو فارینا که اولین قهرمان مسابقات رسمی فرمول یک در جهان بود، نامگذاری شده؛ نینو برادر زاده باتیستا فارینا بنیان گذار برند پینین فارینا است.

طراحان این خودرو از رنگهای قرمز و آبی در جزئیات کابین و بدنه استفاده کرده و در راستای کاهش وزن خودرو نیز بیشتر بخش ها از فیبرکربن و آلومینیوم ساخته شده است.

در بخش پیشرانه یک موتور الکتریکی کامل و ۴ موتور با جانمایی هر عدد برای یک چرخ مستقل روبرو هستیم.

همانطور که اشاره شد مجموع خروجی پیشرانه ۱۸۷۷ اسب بخار است که انرژی مورد نیاز آن از بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت تامین می شود.

پینین فارینا باتیستا ادیسیونه نینو فارینا یا همان باتیستا نسخه نینو فارینا به کمتر ۲ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد و حداکثر سرعت نیز ۳۴۹ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

برد حرکتی باتیستا حدود ۴۸۰ کیلومتر است.

نسخه استاندارد باتیستا ۲.۲ میلیون دلار قیمت دارد اما قیمت تریم ادیسیونه نینو فارینا هنوز مشخص نیست.

بدنیست بدانید از این سوپر اسپرت جذاب تنها ۵ دستگاه ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار