|

رونمایی از نسخه ری‌دیزاین هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

رونمایی از نسخه ری‌دیزاین هیوندای سانتافه ۲۰۲۴

نسخه ریدیزاین شده (بازطراحی) هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ رسما معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، پس از ماهها انتظار و انتشار تصاویر جاسوسی متعدد، سرانجام هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ بطور رسمی‌معرفی شد.

در اولین نگاه براحتی میتوان حدس زد که در طراحی سانتافه ۲۰۲۴ با یک انقلاب به معنای واقعی روبرو هستیم.

معماری بدنه نسل پنجم این اس یو وی سایز متوسط خوشنام و محبوب کره ای اصطلاحا BOXY یا جعبه‌ای شکل بوده و استفاده از اِلِمان حرف "H" در گرافیک چراغهای جلو در کنار مجموعه ای از خطوط افقی ساده و خشک، کاراکتری خشن و مقتدر به‌ این خودرو بخشیده است.

در کنار تناسبات جاافتاده و چشم‌نواز پیکره کلی خودرو استفاده از رینگهای ۲۱ اینچی و تایرهای ۲۴۵/۴۵ R۲۱ که در داخل گلگیرهای که از خطوط شکسته تشکیل شده و فرمی مربعی شکل دارند، توانسته بر جذابیت هرچه بیشتر این خودرو بیافزاید.

و اما در نمای عقب شاید بیش از هر دیتیل دیگری از خودرو، شاهد استایلی متفاوت و انقلابی هستیم؛ چراغ‌های عقب در قالب یک کادر عریض و باریک افقی در محلی پایین و خارج از عرف امروزی استایل اکثریت خودروهای بازار قرار گرفته‌اند و همان تِم "H" را در خود دارند در حالی که لوگوساین "هیوندای" و نام "سانتافه" بر روی درب صندوق عقب خودنمایی میکند.

اما برخلاف آنچه از ظاهر و استایل کلی خودرو مشهود است؛ هیوندای فعلا هیچ مشخصات فنی از محصول جدیدش را منتشر نکرده، اما تاکید دارد که فاصله بین دو محور کشیده‌تر شده است.

این خودروساز خوشنام و معتبر کره‌ای تاکید می کند که سبک و زبان طراحی جدید هیوندای که امروز بر روی سانتافه شاهدش هستیم خیره کننده و بر اساس یک "فلسفه غیر متعارف" شکل گرفته است تا ظاهری تازه، تا حد امکان متفاوت و ساختار شکن به SUV جدیدش بدهد.

در طراحی فضای کابین و داشبورد، سانتافه ۲۰۲۴ که حال استایل کلی آن در نمای جانبی حس و حالی از لندرور دیفندر ۱۳۰ (اما متناسب تر و پخته تر) را در خود دارد، دستخوش تغییرات عظیمی شده است.

این جدیدترین مدل از هیوندای محسوب میشود که از یک صفحه نمایش دوگانه خمیده بعنوان کلاستر مقابل راننده استفاده می کند، و به روش معمول و همیشگی هیوندای، هنوز هم کنترل های سیستم تهویه مطبوع خودرو از نوع چرخشی است البته دکمه‌ها و کلیدهای قدیمی با کلیدهای لمسی امروزی ترکیبی جذاب از دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی را به شما ارائه میکند.

در کنسول میانی عریض مابین صندلی های جلو، با فضای کافی برای دو پد شارژ بی سیم موبایل، به راحتی می توانید متوجه شوید که سانتافه جدید خداسته‌تا خد امکان متفاوت از رقبایش باشد.

اما یکی دیگر از ابداعات طراحی در این خودرو، دریچه های ارکاندیشن متحرک میباشند که قابلیت حرکت در عرض داشبورد‌ را دارند.

استفاده از پلاستیک بازیافتی برای ساخت کفپوش، کاورها و حتی پشتی صندلی‌های ردیف دوم و سوم که کاملا تاشو بوده نشان از تاکید سازنده بر حفظ محیط زیست دارد..

البته بهتر میدانیم تا زمان رونمایی رسمی و انتشار اطلاعات فنی و تصاویر‌ کامل‌تر، از اظهارنظر و نقد بیشتر این اس یو وی جدید هیوندای خودداری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار