|

رونمایی تویوتا پرادو ۲۰۲۴

رونمایی تویوتا پرادو ۲۰۲۴

صبح امروز، نسخه ۲۰۲۴ تویوتا لندکروزر پرادو رسما رونمایی شد.

به گزارش مملکت ما ، محصول جدید تویوتا که از سال ۲۰۲۱ تا به امروز در بازار ایالات متحده غایب بود، حال با چهره و استایلی کاملا متفاوت و زیرساختی مدرن و جدید مجددا روانه یکی از داغ ترین بازارهای خودروهای شاسی بلند یعنی آمریکا میشود.

از نکات مهم در نسل جدید پرادو، قیمت پایین تر ( محدوده ۵۰ هزار دلار در نسخه پایه ) و البته قابلیتهای آفرودی ارتقاء یافته آنست که میتواند زنگ‌خطری جدی برای رقبایش باشد.

نسل جدید پرادو که با کُد سری ۲۵۰ J شناخته میشود، بر روی پلت فرم TNGA-X (مشابه بردار دوقلوی ناهمسان خود یعنی لکسوس GX ) طراحی و مهندسی شده و از نظر ساختار کلی پیکره و بدنه دقیقا مشابه جی ایکس لکسوس ۲۰۲۴ میباشد اما در جزییات فنی، قیمت و البته هویت طراحی، تفاوتهای زیادی با یکدیگر‌ دارند.

پیشرانه ۲.۴ لیتری I۴ هیبریدی توربوشارژ با توان ۳۲۶ اسب بخار، سیستم ۴WD و زاویه ورود و خروج بهبود یافته بخش کوچکی از شاخصه های قابل توجه در پرادو ۲۰۲۴ میباشد.

و اما در بخش طراحی، لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ از یک‌ معماری یا استایل خشک هندسی یا اصطلاحا مکعبی برخوردار است، اتفاقی که توانسته شخصیتی محکم، مقتدر، تنومند، جدی و متفاوت را برایش خلق نماید.

جلوپنجره‌ای مکعبی و چهارگوش در کنار دو نوع چراغ گرد و مستطیلی ( بسته به نوع تریم ) و ترکیب رنگ مشکی با رنگ بدنه، گلگیرهای با فرم خشک و خطوط شارپ اما متورم و عضلانی در کنار هماهنگی خوب رینگ و تایر و همچنین خط شانه شکسته و برجسته، توانسته تعریفی متفاوت و خاص از سبک طراحی جدید پرادو ۲۰۲۴ را به عموم ارائه دهد.

در بخش فضای داخل نیز طراحان توانسته اند به ترکیبی جذاب و قابل قبول از مدرنیته و کاربردی بودن برسند لذا میتوان کابین و داشبورد پرادو ۲۰۲۴ را هماهنگ و هم راستا با طراحی بدنه خودرو دانست.

نسل جدید لندکروزر پرادو قطعا با مجوعه کاملی از آپشنهای کاربردی/عملیاتی و البته رفاهی روانه‌ بازار خواهد شد تا پس از سالها یکنواختی در طراحی و استایل بدنه و مختصات فنی، اینبار حضوری موفق، قدرتمند و متفاوت تر از گذشته را در بازارهای جهانی برای خود رقم‌ بزند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار