|

مینی کوپر برقی معرفی شد

مینی کوپر برقی معرفی شد

نسل جدید مینی کوپر با قوای محرکه الکتریکی معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، همزمان با معرفی مدل برقی مینی کانتری من، این خودروساز بریتانیایی- آلمانی از نسل جدید هاچبک دوست داشتنی و خاطره انگیز Cooper نیز رونمایی کرد.

همانند مدل کانتری من، مدل کوپر نیز در تاریخ ۵ سپتامبر و در نمایشگاه IAA ۲۰۲۳ مونیخ به نمایش عمومی در خواهد آمد.

سادگی کاریزماتیک؛ زبان طراحی جدید Mini

نسل جدید مینی کوپر که در دو نسخه E و SE عرضه خواهد شد، در بخش طراحی ظاهری و استایل بیرونی از زبان طراحی جدید این کمپانی تحت عنوان سادگی کاریزماتیک «Charismatic Simplicity» پیروی می کند که سنت این برند و طراحی تکاملی این مدل را وارد دنیای مدرن و دیجیتالی امروز می کند.

به عبارتی مینی کوپر جدید آغازگر یک تحول در مسیر تبدیل شدن برند به یک برند تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ می باشد.

الیور هایلمر«Oliver Heilmer» رئیس بخش طراحی مینی در این باره می گوید:« ما الهام از تاریخ خود، زبان طراحی جدیدی را توسعه داده این که معرف DNA این برند است و ما از آن به عنوان «Charismatic Simplicity» یاد می کنیم. این ایده به هرکدام از محصولات جدی مینی شخصیتی قوی و منحصر به فرد می دهد که با یک ویژگی مشخص نشان داده می شوند.»

نسل جدید مینی کوپر با طراحی سه در خود، بار دیگر هسته اصلی این برند را تجسم می کند.

نمای چابک و جمع و جور دارای تناسبات مشخص محصولات مینی می باشد. برآمدگی یا اوورهنگ«Overhang» کوتاه، کاپوت نه چندان بلند و فاصله بین محور متضاد با رینگ های بزرگ، به نسل پنجم Mini Cooper، شخصیتی جذاب با ویژگی های کلاسیک می بخشد.

همچنین جزئیاتی مانند دستگیره های درب و حذف گارنیش های روی گلگیر(قطعات پلاستیکی مشکی گلگیر) و نیز گلگیرهای به اصطلاح اسکلتی تر، نمایی شفاف و به دور از پیچیدگی را به سطوح بدنه بخشیده و ظاهر ام را بیش از پیش مدرن کرده است.

علاوه بر این المان هایی مانند جلو پنجره هشت ضلعی جدید، چراغ های روشنایی در روز LED حذف کروم کاری های دور چراغ ها و چراغ های عقب جدید با گرافیک کلاسیک، از نظر بصری ظاهری قدرتمند تر و البته هیجان انگیز تر را به نمایش می گذارد.

فضای داخلی؛ مینیمال، مدرن و گرم

در نمای داخلی، طراحی قسمت جلویی داشبورد طرح مینیمالیستی ومعروف مینی کلاسیک را بازتاب می کند. عناصر دایره ای شکل، همچنان هسته اصلی طراحی کابین را تشکیل می دهند. با این حال در نسل جدید مینی کوپر، شاهد استفاده از تنها یک صفحه نمایش دایره ای شکل ۹/۴ اینچی در مرکز داشبورد هستیم و دیگر خبری از کلاستر پشت فرمان نیست و جای خود را به هد اپ دیسپلی داده است. این اتفاق در راستای ایجاد شخصیتی ساده و مدرن که در نمای بیرونی نیز شاهدش بودیم افتاده است.

نسل جدید مینی کوپر در چهار تریم Favoured، Classic، Essential و JCW عرضه می شود که هر کدام از آن ها گزینه های شخصی سازی متفاوتی را ارائه می دهند. برای مثال تریم Essential با صندلی های اسپرت مشکی عرضه می شود، در حالی که در مدل کلاسیک، سطوح بافتنی دو بعدی بر روی تریم داشبورد کار شده است.

پیشرانه

همانطور که اشاره شد مینی کوپر جدید در دو نسخه E و SE که هر دو محرک جلو هستند عرضه می شود. نسخه E به یک پیشرانه الکتریکی با باطری ۴۰/۷ کیلووات ساعتی مجهز است قدرتی معادل ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید می کند و بردی معادل ۳۰۵ کیلومتر را ارائه می دهد.

اما نسخه SE به یک پیشرانه قوی تر با باطری ۵۴/۲ کیلووات ساعتی مجهز است که قدرتی معادل ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن متر را تولید می کند و بار هر بار شارژ می تواند مسافتی معادل ۴۰۰ کیلومتر بپیماید.

نسل جدید مینی کوپر که بر اساس پلت فرم EV کاملا جدید که توسط ب ام و و گریت وال توسعه یافته، ساخته شده و تولید آن در اواخر سال جاری میلادی در چین آغاز شده.و در بهار ۲۰۲۴ میلادی در بازار اروپا عرضه خواهد شد. همچنین نسخه های با پیشرانه های درون سوز نیز پس از عرضه خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار