|

مرسدس بنز از CLA Concept رونمایی کرد

مرسدس بنز از CLA Concept رونمایی کرد

خودروی CLA Concept ستاره درخشان مرسدس در نمایشگاه IAA 2023 رونمایی شد.

به گزارش مملکت ما ، مرسدس بنز از نسل جدید سدان کامپکت CLA، در غالب یک مدل مفهومی که بر اساس معماری الکتریکی کاملا جدید«MMA» ساخته شده است، در نمایشگاه IAA ۲۰۲۳ رونمایی کرد.

این مدل بیانگر استراتژی بلند مدت مرسدس برای ساخت مدل های الکتریکی جدید با ظاهری جذاب و عملکردی پویا بر پایه همین پلت فرم است که شامل یک مدل سدان-کوپه، یک مدل شوتینگ بریک و دو مدل SUV می باشد.

از نظر طراحی، مفهومی CLA را می توان شروع یک دوره جدید در مسیر تکامل مداوم زبان طراحی مرسدس، یعنی «خلوص نفسانی» یا «Sensual Purity» نامید. این کانسپت دارای یک استایل متمایز به همراه عناصر و جزئیاتی برجسته است که به نمادهایی برای عصر الکترکی- دیجیتالی مرسدس تبدیل شده اند

کانسپت CLA پیکره کلی یک کوپه چهار در را به نمایش می گذارد که از زمان معرفی نسل اول ام در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی مشخصه های اصلی طراحی این مدل به شمار می آید. با این در این مدل مفهومی طراحان با بلند تر کردن کاپوت و عرشه عقب کوتاه تر، تنساباتی اسپرت و استایلی پویا را ارائه داده اند که با پوشش رنگ قرمز اناری، درخشان تر نیز شده است.

تمایز بیشتر مفهومی CLA در مقایسه با مدل های قبلی، استفاده از جلو پنجره بسیار جسورتر آن است که با گرافیک نورانی و سه بعدی خود، حسی مدرن تر را در مقایسه با آنچه تا به حال از محصولات الکتریکی مرسدس دیده ایم بروز می دهد.

چراغ های جلو و عقب دارای نورپردازی LED هستند که بصورت قرینه و یک تکه، در عرض بدنه امتداد یافته اند که استفاده از ستاره سه پر در گرافیک آن، از نکات دیگر ااین بخش از طراحی بدنه می باشد.

ضمن اینکه این چراغ های به جای قرارگیری در زیر یک صفحه شیشه ای یا پلاستیکی، بصورت برجسته طراحی شده است که همین امر در نمای جلو و در ترکیب با جلوپنجره، ظاهری پلکانی به CLA بخشیده است که از نکات منفی طراحی قسمت جلو به شمار می آید.

با ورود به فضای کابین، می توان گفت که CLA Concept جزئیات زیادی را از کانسپت Vision EQXX به عاریت گرفته است که از جمله آن می توان به مواد و متریال پایدار و صفحه نمایش سراسری با کیفیت فوق العاده اشاره کرد.

بطور کلی کابین CLA کانسپت از ظاهری مینیمالیستی توامان با فناوری های روز بهره برده است که با پنج نمایشگر که شامل سه نمایشگر مرکزی با سیستم عامل جدید «MB.OS» و دو نمایشگر دایره ای که با دریچه های توربین مانند سیستم تهویه ادغام شده اند، غالب شده است.

مرسدس بنز هنوز جزئیات زیادی در رابطه با پیشرانه بکار رفته در CLA کانسپت ارائه نکرده است، اما مرسدس ادعا می کند که در بخش قوای فنی و موتورهای الکتریکی از کانسپت EQXX الهام گرفته شده است که تخمین زده می شود برد مسافتی آن نزدیک به ۴۶۶ مایل( ۷۵۰ کیلومتر) باشد.همچنین این مدل قدرتی معادل ۲۳۵ اسب بخار از یک موتور الکتریکی تولید می کند که در مقایسه با پیشرانه الکتریکی قبلی نیز سبک تر است.

اما در نسخه تولیدی که در اواخر سال ۲۰۲۴ شاهد حضور آن در خیابان ها خواهیم بود، دو نوع باطری متفاوت استفاده می شود که هرکدام از ساختاری متفاوت بهره می برند. در نسخه پایه از باطری لیتیوم آهن فسفات و در نسخه های سطح بالاتر از باطری های آند به همراه اکسید سیلیکون که چگالی بیشتری دارند بهره می برد.

همانطور که اشاره شد، نسخه تولیدی CLA جدید در اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی به بازار عرضه خواهد شد، ضمن اینکه این مدل در کنار پیشرانه های الکتریکی همچنان با پیشرانه های درون سوز نیز عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار