|

تویوتا شاسی بلند لوکس و گرانقیمت خود را رونمایی کرد

تویوتا شاسی بلند لوکس و گرانقیمت خود را رونمایی کرد

تویوتا Century، شاسی بلندی که ۱۷۰۰۰۰ دلار قیمت دارد.

به گزارش مملکت ما ، با بالاگرفتن تب استفاده از اس یو وی های لوکس و کاهش شدید فروش انواع سدانهای گرانقیمت، تویوتا نیز سدان لوکس و تشریفاتی جدیدش را اینبار در قامت یک SUV روانه بازار میکند.

سنچوری در زادگاهش همواره بعنوان نمادی از اشرافیت، خاص بودن و تمایز مطرح بوده و در بین دیگر زیربرندهای کمپانی تویوتا جایگاهی ویژه دارد.

این اس یو وی فوق لوکس ژاپنی را بنوعی میتوان رقیب مستقیم رولزرویس کولینان دانست هرچند ممکن است در نهایت نسبت به رقیب اروپایی خود خاص تر نیز باشد زیرا پیش بینی تولید و فروش آن تنها ۳۰ دستگاه در ماه است.

سنچوری جدید با فاصله ای زیاد، بسیار خاص تر و گران تر از هر شاسی‌بلند دیگر تویوتا/لکسوس است که تا به امروز معرفی شده چرا که قیمت آن ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ین یا بطور تقریبی ۱۷۰,۰۰۰ دلار است.

معماری کلی بدنه کراون جدید در قالب یک پیکره باکسی یا جعبه‌ای شکل با چراغ‌های افقی تفکیک شده بسیار بزرگ تعریف شده که با ابعاد کلی ۱۹۷.۸ (۵۲۰۵ میلی‌متر) طول، ۷۸.۳ (۱۹۹۰ میلی‌متر) عرض و ۱۸۰۵ (۷۱ اینچ) ارتفاع، یک شاسی بلندی عظیم الجثه شرقی محسوب میشود البته این مدل کوتاه‌تر از برادر سدان خود است و به جای پنج صندلی، تنها چهار صندلی مبله دارد ضمن اینکه فاصله بین دو محور آن ۱۱۶.۱ (۲۹۵۰ میلی متر) است و وزنش (۲۵۷۰ کیلوگرم) است.

طراحی بدنه سنچوری SUV در نهایت سادگی شکل‌ گرفته و استفاده از ترکیب دو رنگ‌ بدنه آنرا تا حد زیادی متمایز از رقبایش ساخته است. ترکیب چراغهای تفکیک شده جلو و عقب و خط شانه کاملا افقی خودرو بر وقار و متانت خاص این کلاس خودرو بعنوان یک‌ اس یو وی تشریفاتی تاکید زیادی دارد.

بر خلاف اظهارنظر برخی رسانه‌ها، چهره‌پردازی و استایل کلی سنچوری اس یو وی برگرفته از رولزرویس کالینان نبوده بلکه کاملا مشابه برادر سدان خود میباشد.

این نکته با مقایسه ای ساده بین دو نسخه اس یو وی ( جدید ) و سدان ( قبلی ) قابل تشخیص است.

برای ایجاد حس لوکسی و تمایز هر‌چه بیشتر، دستگیره‌های درِ عقب خودرو بر روی ستون‌های C جانمایی شده و رکاب های جانبی برقی و درهای عقب که با زاویه ۷۵ درجه باز می‌شوند ورود و خروج سرنشینان آنرا راحت تر میسازد البته طبق معمول رویه همیشگی تویوتا در طراحی جزییات خاص، مکانیزم متفاوت دیگری برای درهای عقب وجود دارد و آن بازشو کشویی برقی همانند خودروهای مینی ون است.

یکی از نکاتی که در سنچوری کمی عجیب‌ بنظر میرسد سایز کوچک تایر و رینگ نسبت به ابعاد کلی بدنه است تا جایی که بیننده حس میکند ای کاش تویوتا تایرهای بزرگتری را برای این بلندقامت لوکس در نظر میگرفت.

همانند برادرِ سدانِ لوکس خود در سنچوری جدید، نشانِ تویوتا جای خود را به لوگو خاص

ققنوس که در جلو و عقب خودرو و همچنین روی کَپ رینگهای چند پره زیبا حک شده، داده است.

زیرساخت و شاسی سنچوری همان پلتفرم معروف TNGA خانواده تویوتا است که در این مدل با ارتقای استحکام پیچشی بدنه و بهبودهای دیگر برای افزایش راحتی سواری و حداکثر رفاه بازبینی شده است.

فضای کلی کابین و استایل داشبورد، رودریها و صندلیهای مبله در کنار دقت در پرداختن به جزییات رفاهی در عین‌ رعایت سادگی با بهترین‌ متریال و در نهایت لوکسی و البته راحتی شکل گرفته است ضمن اینکه سازنده تاکید زیادی بر استفاده از مواد دوستدار محیط زیست داشته است.

تویوتا پوشش چند لایه شفافی را در بخش طاقچه جداکننده فضای بار طراحی و تعبیه کرده تا سرنشینانی که بر روی صندلی‌های مبله ردیف عقب مشغول استراحتند ، هیچ صدایی از قسمت بار مزاحم آرامششان نشود.

علاوه بر این، یک مود یا حالت Rear Comfort در این خودرو وجود دارد که پس از فعال شدن، اصوات ناشی از سیستم تعلیق خودرو، ترمز و لرزش جاده را به گونه ای کاهش میدهد که مزاحمتی برای سرنشینان عقب ایجاد نکند.

و اما در قلب Century جدید یک پیشرانه هیبریدی پلاگین مبتنی بر موتور ۳.۵ لیتری V۶ با گیربکس CVT و سامانه تمام چرخ محرک بهمراه موتور الکتریکی نصب شده در عقب قرار دارد.

بر اساس اطلاعات رسمی‌ منتشره، خروجی ترکیبی این مدل ۴۰۶ اسب بخار بوده که با Lexus TX ۵۵۰h+ شباهت زیادی دارد، اما بدون شک مطمئن هستیم که برخی خواهان یک پیشرانه ۵.۰ لیتری V۸ مشابه نسخه سدان برای این مدل هستند.

سنچوری اس یو وی در نمایندگی‌های منتخب و ویژه خود در ژاپن عرضه شده و تویوتا قصد دارد قابلیت سفارشی‌سازی مدل را در حد فوق العاده و و بی‌نظیر گسترش دهد ضمن اینکه بد نیست بدانید نسخه سدان سنچوری همچنان در برنامه فروش باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار