|

هوندا وارد صنعت خودروی برقی شد

هوندا وارد صنعت خودروی برقی شد

هوندا Prologue: نخستین تجربه جدی هوندا در ساخت خودروهای EV معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، حرکت هوندا در مسیر به سمت ساخت خودروهای برقی و سازگار با محیط زیست به عنوان خودروسازی که از دهه ۱۹۹۰ میلادی در حال ساخت خودروهای هیبریدی بوده است، کمی کند طی می شود، با این حال اولین تلاش جدی این خودروساز در اوایل سال آینده میلادی با نام Prologue و در قالب یک کراس اوور سایز متوسط و با برد ۳۰۰ مایل «۴۸۰ کیلومتر» به بازار عرضه خواهد شد.

هوندا Prologue بر اساس پلت فرم بهینه شده Ultium محصولات EV جنرال موتورز طراحی توسعه یافته است که در انواع تک موتوره و دو موتوره عرضه می شود که در نسخه چهار چرخ متحرک آن قدرتی معادل ۲۸۸ اسب بخار و گشتاوری ۴۵۰ نیوتن متری را تولید می کند.

طراحی هوندا Prologue توسط تیمی از طراحان در استودیوی طراحی این برند در لس آنجلس به همراه ابزارهای واقعیت مجازی طراحی شده است که همین امر با هدف ارائه پیکره ای مینیمال و به اصلاح تمیز صورت گرفته است.

پرولوگ در نمای بیرونی از طراحی صاف و صیقلی زیبا اما کمی غریب با سایر محصولات هوندا برخوردار است که استفاده از چراغ های باریک جلو، پنل مشکی براق و مشبک جلو پنجره و ورودی های هوای ظریف گوشه های سپر نمایی شیک و مدرن را به قسمت جلو ان بخشیده است.

با این حال استفاده از جلو پنجره مشبک، دماغه پرولوگ را به خودروهای با پیشرانه داخلی نزدیک کرده است.

هوندا پرولوگ طول و عرض تقریبا هم اندازه با مدل پاسپورت دارد، اما فاصله بین دو محور «۳۰۹۳ میلیمتری» آن کمی بیشتر از پاسپورت است و همین امر در نمای جانبی سبب شده تا اوورهنگ های جلو و عقب کوتاه تر و چرخ به سمت گوشه ها کشیده شود که در کنار برش زیبای قوس چرخ ها، حالتی ایستا و تنومند به آن بخشیده است.

ضمن اینکه به گفته هوندا، برای اولین بار در محصولات این خودروساز، از چرخ های با سایز ۲۱ اینچ استفاده شده است که در بهبود ظاهر نمای جانبی بی تاثیر نبوده است.

در نمای عقب نیز همانند سایر قسمت ها، با ظاهری به اصطلاح تمیز و آراسته روبه رو هستیم که تمامی اجزا به درستی و در هماهنگی کامل طراحی و جای‌گذاری شده است، با این حال طراحی چراغ های باریک و مکعبی و اتصال آن ها از طریق پنل مشکی به یک دیگر و جایگزینی لوگو هوندا با نوشته بزرگ «Honda»، به سرعت یادآور نمای عقب نسل دوم رنجروور ایووک می باشد.

در داخل کابین نیز با همان سبک طراحی بیرونی که مبتنی بر ساده گرایی است رو به رو هستیم که از ظاهر آشنا سایر محصولات هوندا نیز برخوردار است.

حالت افقی پنل داشبورد و درچه های سیستم تهویه مطبوع در کنار کنسول مرکزی وسیع و نیز کلاستر دیجیتال ۱۱ و نمایشگر مرکزی ۱۱/۳ اینچی از جمله ویژگی های داشبورد است که نمایی مدرن را ایجاد کرده است.

همچنین وجود فضاهای متعدد در داخل کابین از نکات مثبت دیگر پرولوگ است، اما در ردیف عقبسرنشینان قد بلند ممکن است با فضای نسبتا کم در قسمت سر و پشتیبانی ران روبه رو شوند که نکات منفی کابین این کراس اوور برقی است.

هوندا هنوز مشخصات قدرت خروجی پیشرانه الکتریکی Prologue را منتشر نکرده است، اما همانطور که اشاره شد به دلیل اشتراک پلت فرم آن با محصولات الکتریکی جنرال موتورز می توان حدس زد که در بهترین نسخه، پرولوگ قدرتی معادل ۲۸۸ اسب بخار را تولید کند که در مقایسه با قدرت ۳۲۰ و ۳۳۰ اسب بخاری هیوندای ایونیک ۵ و فولکس واگن ID.۴ به مراتب کمتر است.

هوندا هنوز جزئیات قیمتی کراس اوور برقی Prologue را نیز منتشر نکرده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار