|

رونمایی از بزرگترین ون باری رنو

رونمایی از بزرگترین ون باری رنو

کمپانی رنو از نسل جدید بزرگترین ون باری خود رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، مستر یک پَنِل ون فول سایز و خوشنام در اروپا است که هدفش رقابت با خودروهایی نظیر فورد ترانزیت و پژو باکسر است.

مَستر ۲۰۲۴ از نظر ابعادی از دو برادرش، کانگو و ترافیک بزرگتر بوده و اولین خودرو تجاری رنو محسوب میشود که از لوگوساین جدید این شرکت استفاده کرده است.

در طراحی چهره خودرو با نمایی ایستاده و بلند، جلوپنجره ای عریض و چراغهای LED سی شکل روبرو هستیم که توسط یک نوار افقی عریض به لوگو رنو در مرکز جلو پنجره مرتبط شده تا از باکسی یا همان جعبه ای بودن فرم جلو خودرو اندکی بکاهد.

و البته المان شاخص و قابل توجه در طراحی نمای عقب خودرو به چراغها محدود شده هرچند چندان قابل تشخیص نیست.
در استایل پیکره کلی مستر، به دلیل دماغه کوتاهتر، زاویه کمتر جلو پنجره و فرم دوکی شکل نمای عقب، میزان سر و صدا و مصرف سوخت کاهش محسوسی یافته و بازدهی آیرودینامیک خودرو بهبود قابل ملاحظه ای داشته همچنین آلایندگی خودرو به کمتر از ۲۰۰ گرم در کیلومتر رسیده است.

برای این ون درشت اندام دو موتور دیزلی ۲ لیتری با قدرتهای ۱۲۹ و ۱۶۹ اسب بخار در نظر گرفته شده است که با توجه به فاصله دو محور میتوانید نسخه محرک جلو یا عقب را به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۹ سرعته اتوماتیک سفارش دهید.

حداکثر بار قابل حمل با مستر جدید ۲۳۹۶ کیلوگرم اعلام شده که البته از فورد ترانزیت کمتر است.
همچنین نسخه هیدروژن سوز این مدل با حداکثر برد ۳۱۰ مایل نیز قابل سفارش است.
و اما در نسخه تمام الکتریکی پک باتری از ۵۲ کیلووات به ۸۷ کیلووات افزایش یافته که باعث افزایش توان ۷۶ به ۱۴۱ اسب بخار شده و ظرفیت بار از ۱۴۲۰ به ۱۶۲۵ کیلوگرم در نسخه محور کوتاه/سقف کوتاه افزایش می یابد.

و اما از نگاه راننده یا کاربر، در طراحی داخلی و داشبورد تمرکز بیشتر بر راحتی و ارگونومی کاملتر ادوات با راننده بوده و با استفاده از صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی و سیستم ارتباطی Renault OpenR Link با پشتیبانی گوگل راحتی بیشتری برای راننده فراهم‌شده است.

فضاهای کوچک و بزرگ قراردادن ابزار و لوازم شخصی در‌ این مدل ۲۵ درصد افزایش داشته و محل قرار گیری سرنشینیان و تنظیمات صندلی بهبودی جدی داشته است.

قیمت و مشخصات نسخه های مختلف رنو Master هنوز اعلام‌نشده اما فروش این مدل از اوائل سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد بود .
مهمترین رقبای این ون تجاری فول سایز نیز پژو باکسر، سیتروئن Relay و واکسهال موانو خواهند بود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار