|

ویتنام، وانت برقی خود را در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ معرفی کرد

ویتنام، وانت برقی خود را در نمایشگاه CES 2024 معرفی کرد

ویتنام، وانت برقی و متفاوت خود را معرفی کرد.

به گزارش مملکت ما ، با داغ شدن بازار پیکاپ های برقی در آمریکا، کمپانی ویتنامی وین‌فست نیز با معرفی کانسپت Vinfast VF Wild Pickup Concept در نمایشگاه CES حضور یافته تا حضور جدی خود در این بازار‌ را اعلام نماید.

طراحی و استایل کلی VF Wild به گفته سرطراح این‌ شرکت از "حرکت روان و شناور شنل قهرمانان افسانه ای در باد" الهام گرفته است.

اما با تمام این اوصاف، سیلوئت یا پیکره کلی خودرو ما را به یاد بَتمنی که از بالای ساختمانی در حال تماشای شهر گاتهام نشسته است نمی اندازد!!

بر اساس تصاویر منتشره این خودرو دارای فضای باری پنج فوتی است که در کنار پارتیشن میانی پشت کابین، فضای بار را به داخل کابین گسترش می‌دهد، اتفاقی مشابه Silverado EV.

با در نظر گرفتن صندلی‌های عقب جمع شده، VF Wild می‌تواند بارهای تا هشت فوت را حمل کند ضمن آنکه کابین نیز دارای سقف شیشه ای پانوراما است.Vinfast هیچ جزئیاتی در مورد ظرفیت بار یا حداکثر یدک کشی کانسپت خود ارائه نمی دهد. همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد پیشرانه الکتریکی یا بسته باتری وجود ندارد.

اما ما می دانیم که کانسپت VF Wild دویست و نُه اینچ طول و ۷۹ اینچ عرض دارد که آن را در دسته کامیون های سایز متوسط قرار می دهد.

برای مقایسه، فورد رنجر ۲۱۰.۶ اینچ طول و ۷۵.۵ اینچ عرض و تویوتا تاکوما ۲۱۳ اینچ در ۷۶.۹ اینچ است. Tran Mai Hoa، معاون مدیر عامل فروش و بازاریابی در Vinfast میگوید: "این فقط یک محصول جدید نیست بلکه هدف ما را برای سرمایه گذاری در بازار سریع و پررونق وانتهای برقی نشان می دهد." این شرکت هیچ جزئیاتی در مورد زمان عرضه نسخه تولیدی VF Wild به بازار ارائه نکرد همچنین مشخص نیست که آیا Vinfast واقعاً قصد دارد VF Wild تولیدی را در حال حاضر در آمریکا بفروشد یا خیر.

اگر این کامیون برای ورود به ایالات متحده تایید بگیرد احتمالاً در کارخانه ۴ میلیارد دلاری این شرکت که در حال حاضر در شهرستان چاتم، کارولینای شمالی در حال ساخت است، ساخته می شد.

همچنین این به خودروساز ویتنامی اجازه می‌دهد تا «مالیاتی » را که تعرفه ۲۵ درصدی را بر کامیون‌های سبک وارداتی اعمال می‌کند، دور بزند و به VF Wild با مشخصات تولید اجازه می‌دهد تا قیمت رقابتی در برابر سایر کامیون‌های متوسط داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار