|

نسخه جدید خودروی تویوتا یاریس معرفی شد

نسخه جدید خودروی تویوتا یاریس معرفی شد

مدل ۲۰۲۴ یاریس GR، فیس لیفتی برای نسخه دوست داشتنی یاریس معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، کمپانی معظم تویوتا و شاخه موتور اسپرت آن یعنی «Toyota Gazoo Racing» یا «GR» از نسخه بروز شده هاچبک جذاب و آتشین یاریس جی آر در نمایشگاه اتو توکیو اتو سالن رونمایی کرده است.

یاریس GR در نسخه ۲۰۲۴ خود، تغییرات ظاهری نامحسوسی را در کنار بهینه سازی های قبل توجه فنی تجربه کرده است که از مهم ترین این تغییرات می توان به افزایش قدرت پیشرانه ۱/۶ لیتری سه سیلندر توربو شارژر ان، از ۲۶۸ به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متری به ۴۰۰ نیوتن متر اشاره کرد. همچنین یاریس GR جدید علاوه بر گیربکس شش سرعته دستی نسخه قبل، با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جدیدی که توسط مهندسان «GR» توسعه یافته نیز عرضه خواهد شد.

طبق گفته تویوتا این گیربکس جدید تاثیر زیادی در کاهش سرعت تعویض دنده و در نتیجه تجربه سواری بهتر و لذت رانندگی بیشتر داشته است.

در قسمت ظاهری اما همانطور که اشاره شد، چهره تهاجمی یاریس جی آر تغییرات محسوسی را تجربه نکرده است.

در نمای جلو اکنون شاهد ورودی ها هوا بزرگ تر برای مکش بیشتر هوا به داخل موتور قوی تر هستیم که نمای جلو آن را بیش از پیش تهاجمی تر و اسپرت تر کرده است.

در نمای عقب نیز یک دهانه ورودی هوا در زیر دیفیوزر این اجازه را می دهد که هوا در زیر خودرو به شکل بهتری جریان یابد که در نتیجه آن مانور پذیری و پایداری خودرو بهتر می شود.

همچنین در این نما گرافیک چراغ ها عقب نیز تغییر کرده و اکنون یک نوار نورانی سراسری، حالتی یکپارچه به چراغ های عقب بخشیده است.به علاوه اینکه چراغ ترمز سوم از اسویلر عقب به مرکز چراغ ها منتقل شده است.

اما برخلاف نمای بیرونی، تغییرات بنیادی تر را در نمای داخلی شاهد هستیم. جایی که با ورود به داخل کابین با داشبورد و کنترلر های کاملا راننده محور رو به رو می شویم که کاملا برگرفته از مدل های مسابقات رالی می باشد. از نکات مثبت این تغییرات می توان به بهبود میدان و زاویه دید راننده به میزان ۱۵ درجه در قسمت جلو و عقب بوده است.

از دیگر ویژگی های کابین یاریس GR می توان به کلاستر کاملا دیجیتال ۱۲/۳ اینچی اشاره کرد که در دو حالت معمولی و اسپرت قابل تغییر است.

همچنین ارتفاع صندلی راننده به میزان ۲۵ میلی متر پایین تر آمده و فرمان نیز بر اساس همین ارتفاع تنظیم شده است تا بدن راننده در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار