|

خودروساز ایتالیایی بعد از ۱۳ سال، مدل جدیدی رونمایی کرد

خودروساز ایتالیایی بعد از ۱۳ سال، مدل جدیدی رونمایی کرد

برند ایتالیایی لانچیا، خودروی جدیدی را بعد از ۱۳ سال بی خبری رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، شاید تا همین چند ماه پیش برای بسیاری از ما دیگر غیر قابل باور یا دور از ذهن بود که برند پرحاشیه لانچیا در سال ۲۰۲۳ اقدام به معرفی خودرویی جدید آنهم پس از ۱۳ سال بی خبری نماید…

اما سرانجام هفته گذشته بود که لانچیا از هچ بک جدید خود با نام اپسیلون رونمایی کرد.

البته مدتها پیش از رونمایی این خودرو، گروه استیلانتیس بعنوان مالک برند لانچیا، از زنده نگه داشتن تمامی ۱۴ برند تحت مالکیت خود خبر داده بود!!

به نظر بسیاری از کارشناسان خودرویی اپسیلون ۲۰۲۴ میتواند فرصت جدیدی برای احیا یا ترمیم وجهه و سابقه لانچیا باشد، برندی که به لحاظ تجاری یک عضو ضعیف، آسیب دیده و شاید طرد شده از خانواده استیلانتیس محسوب میشود.

لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که این اولین خودرو برقی لانچیا محسوب میشود که اگر چه نسخه های هیبریدی ملایم آن با پیشرانه بنزینی عرضه میشود اما این‌ شرکت قرار بر ارائه نسخه های تمام برقی آن در آینده نزدیک دارد.

اپسیلون بر اساس پلت فرمی مشترک با پژو ۲۰۸ /۲۰۸ برقی معروف به CMP /eCMP طراحی و تولید شده که رگه های از DNA خاص کانسپت استراتوس را در ان بوضوح میتوان مشاهده کرد.

لانچیا تاکید داشته که در طراحی چراغهای اپسیلون از خودروهای رالی خود الهام گرفته هرچند فرم دایره ای چراغ عقب خودرو شما را به یاد استرانوس می اندازد و در داخل کاسه چراغ از یک موتیف "Y" شکل استفاده شده که نشان از هوشمندی تیم طراحی دارد.

طراحی یا بهتر بگوییم گشتالت کلی بدنه، شما را به یاد پژو ۲۰۸ می اندازد چرا که تناسبات و حجم کلی بدنه این دوقلوهای ناهمسان ۹۰ درصد مشابه یکدیگر است.

استایل خودرو بدور از اغراق و بسیار مینیمال کار شده و جزییاتی نظیر محل قرارگیری دستگیره دربهای عقبی بر روی ستون C و فرم پردازی دماغه خودرو بویژه چینش چراغ اصلی در کنار گرافیک گریل توانسته اپسیلون را بیش از آنچه توقع داشتیم خاص نشان دهد.

این‌ رویه در طراحی فضای کابین و داشبورد نیز کاملا مشهود است تا آنجا که تفاوت آن با برادر فرانسوی اش بشدت زیاد شده.

استفاده از یک پد مرکزی نیم دایره در کنسول میانی در کنار خطوط کاملا افقی شکل دهنده داشبورد، فضای مدرن با اسانس ایتالیایی را بوجود اورده که هرچند طعم و بوی این اسانس دیگر‌همانند ایتالیاییهای قدیمی نیست اما باز هم چشمنواز و خاص است.

البته خوشبختانه برای تنظیم‌ سیستم تهویه یکسری کلید فیزیکی در نظر گرفته شده است.

نکته مهم اینکه نمونه هایی که در حال حاضر ساخته و در معرض دید عموم قرار داده شده با همکاری شرکت معروف Cassina، تولیدکننده مبلمان خاص ایتالیایی، آماده شده اند پس باید منتظر نمونه های تولید انبوه با کیفیت ساده یا پایین تر در آینده باشیم.

در قلب لانچیا اپسیلون یک پیشرانه ۱۵۴ اسب بخاری همانند ۲۰۸ و کورسا برقی قرار‌گرفته که از یک پک باتری ۵۱ کیلووات ساعتی برای پیمایش مسافتی ۴۰۳ کیلومتری استفاده میکند.

اپسیلون جدید از نظر ابعادی با طول ۴.۰۸ عرض ۱.۷۶ از نسل قبل خود بوضوح بزرگتر بوده اما ارتفاع آن کمتر میباشد همچنین ناگفته پیداست که نسبت به نسخه قبل خود سنگین تر شده است.

بر خلاف نسل قبلی که صرفا در زادگاهش ایتالیا عرضه شد، اپسیلون ۲۰۲۴ در اکثر کشورهای قاره اروپا ورود خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار