|

پایان طرح هادی ۴۷۲ روستا و صدور ۱۸۹ سند مالکیت روستایی در آذربایجان‌غربی

پایان طرح هادی ۴۷۲ روستا و صدور ۱۸۹ سند مالکیت روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در نشست مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ثبت اسناد و املاک که درخصوص «صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی آذربایجان‌غربی» برگزار شد گفت: هم اکنون در ۸۵ درصد روستاهای استان طرح سنددار کردن اماکن روستایی اجرا شده و ۱۸۹ هزار و ۴۵۵ جلد سند صادر شده است.

به گزارش مملکت ما ، جعفر برزگر با بیان اینکه با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، صدور اسناد مالکیت در راستای تثبیت مالکیت روستاییان در استان در حال انجام است، افزود: اسناد مالکیت در تمام شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر شده است.

وی اظهار کرد: ۴۰ درصد جمعیت استان روستایی است؛ وجود ۲ هزار و ۱۶۸ روستاهای بالای ۲۰ خانوار و رتبه ۷ استان به لحاظ تعداد آبادی در کشور بهترین ظرفیت و پتانسیل برای کار و‌ توسعه‌ در مناطق روستایی استان را فراهم کرده است.

برزگر تاکید کرد: اقدامات زیربنایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک داریم .

وی اقدامات بنیاد مسکن را در راستای توسعه کالبدی و زیربنایی روستاها دانست و افزود: تمام روستاهای استان دارای طرح هادی مصوب هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به بازنگری طرح هادی روستاهایی که افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده، گفت: در دو سال اخیر بازنگری طرح هادی ۴۷۲ روستا انجام شده است در حالیکه تا سال ۱۴۰۰ این آمار ۳۷۹ روستا بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح هادی ۳۰۰ روستای جدید نیز تا شهریور ۱۴۰۳ بازنگری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ طرح هادی و آسفالت معابر در ۷۷۸ روستا اجرا شده است، اذعان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان عملیات اجرای طرح هادی ۱۳۴ روستا در قالب پروژه‌های جدید و نیمه تمام تا شهریور ماه سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی از اجرای یک میلیون متر مربع نهضت آسفالت معابر روستایی خبر داد و گفت: معابر ۳۰۷ روستای استان آسفالت شده است که این‌ اقدام در راستای توسعه و کالبدی و فیزیکی و عمران روستاهای استان با مشارکت فرمانداران و دهیاران روستاهای استان انجام گرفت.

وی به موضوع صدور سند مالکیت برای اماکن روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: برای بیش از ۱۸۹ هزار و ۴۵۵ واحد مسکونی سند روستایی و برای ۴۴ هزار و ۹۰۲ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت در استان سند مالکیت شهری صادر شده است.

برزگر تاکید کرد: در ادامه برنامه امسال امیدواریم با همکاری مدیران ثبت اسناد و املاک شهرستانها شاهد تحقق صدور ۶ هزار سند مالکیت شهری باشیم.

نظرات

پربازدید ترین اخبار