|

ارزبابی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از دومین مناظره

ارزبابی شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از دومین مناظره

شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از دومین مناظره ارزیابی خود را اعلام کردند.

به گزارش مملکت ما، دومین مناظره انتخاباتی با موضوعات اقتصادی برگزار شد.

پورمحمدی چه گفت؟

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مناظره، اظهار کرد: مباحثه و مناظره امشب مقداری جدی‌تر بود و اگر رفت‌وبرگشت‌های بیشتری بین نامزدها بود به جذابیت و آگاهی‌بخشی بیشتر کمک می‌کرد.

وی افزود: مردم می‌خواهند کاندیداها را بشناسند. صرفاً یک‌طرفه بیانیه‌مانند نوشته‌هایی را بخوانیم، مورد استقبال واقع نمی‌شود. باید مقداری گفت‌وگوها جدی‌تر و نقدها زنده‌تر باشد.

پورمحمدی تاکید کرد: اجازه بدهیم که یکدیگر را نقد کنیم. این برای مردم هم مفیدتر است؛ چراکه می‌خواهند یک انتخاب مهم انجام دهند و جا دارد که اطلاعات بیشتری داشته باشند.

زاکانی چه گفت؟

علیرضا زاکانی در پایان دومین مناظره تلویزیونی قبل از خروج از سازمان صداوسیما، گفت: از مردم به خاطر صبر و حوصله‌شان تشکر می‌کنم. امید دارم پاسخ برخی از نکات‌شان را از سخنان ما گرفته باشند.

وی ادامه داد: هر کس ادعایی دارد به گذشته‌اش برگردد، باید از حرف‌های کلی عبور کرد و قابل بررسی باشد.

زاکانی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که مطرح کردم سالهای سال است که دغدغه آن وجود دارد و کارهای اساسی برایشان انجام دادم. در مرکز پژوهش‌ها و دوره نمایندگی مجلس کارهایی انجام دادم. مردم عزیز، کشور نیازمند تحول است و این تحول هم نیازمند بسته‌های قابل سنجش و اندازه‌گری است.

وی گفت: مسبب وضع موجود کشور مسئول دهه ۱۳۹۰ است. مناظره‌های نیابتی فایده ندارد و منتظر مناظره با ایشان هستم.

ارزیابی قاضی زاده هاشمی

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پنجشنبه شب؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ پس از شرکت در دومین مناظره با پنج کاندیدای دیگر، اظهار کرد: این مناظرات یک اشکالی دارد و آن این است افرادی که در عرصه انتخابات وارد می شوند، نظرات مثبت خود را بیان می کنند مثل طرفداری از محرومین و مبارزه با فساد، اما واقعیت این است وقتی فرد رئیس‌جمهور می‌شود توسط جمعی که مورد حمایت است تیم اجرایی او تشکیل داده می‌شود. خیلی مهم است که این افراد مردمی، پاکدست و جهادی باشند.

وی ادامه داد: در مناظرات فقط بیان ها مورد توجه قرار می‌گیرد و تیم های پشت این ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. باید به ترتیبی سوابق افراد و اطرافیان شان مشخص شود. حرف از وفاق می‌زنیم در حالی که درگذشته حتی تا نگهبان سازمان ها را نیز عوض می‌کردیم.

ارزیابی قالیباف از مناظره دوم

محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پنجشنبه شب؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ پس از شرکت در دومین مناظره با پنج کاندیدای دیگر این انتخابات که با  موضوع اقتصادی برگزار شد، در ارزیابی گفت: بحث‌ها در مناظره دوم مربوط به حوزه مسائل اقتصادی و متمرکز بر خدمات رسانی، کارشناسی‌تر و جذاب‌تر بود.
وی ادامه داد: بخش هایی از مناظره ریتم تندتری داشت و کیفیت آن نسبت به مناظره اول بهتر شده بود.

جلیلی چه ارزیابی داشت؟

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پنجشنبه شب؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ پس از شرکت در دومین مناظره با پنج کاندیدای دیگر این انتخابات که با  موضوع اقتصادی برگزار شد، در ارزیابی گفت: این مناظره‌ها کمک می‌کند که مردم به انتخاب بزرگ خود نزدیک شده و تصمیم دقیق بگیرند و خیر کشور، نظام و خودشان را به بهترین شکل انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم یک ایران جهش، فقط برای بعد انتخابات نیست بلکه در همین ایام انتخابات هم هست. ما باید یک ایران دعوت به مشارکت داشته باشیم. جمهوریت نظام یعنی همه مردم نقش پرشکوه خود را ایفا کنند. اگر این نقش را مردم به خوبی ایفا کنند، جهش کشور بدست خواهد آمد.

جلیلی در پایان گفت: با مشارکت پرشکوه و گسترده، مردم جمهوریت نظام را به رخ بکشند و با انتخاب درست و دقیق نشان دهند که کشور به سمت پیشرفت و جهش حرکت می کند.

ارزیابی پزشکیان از دومین مناظره

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعات ابتدایی بامداد روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ بعد از اتمام دومین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات که با موضوع اقتصادی- خدمات رسانی عدالت محور دولت- برگزار شد، در گفت‌وگویی به ارزیابی این برنامه پرداخت و گفت: ما اگر صادقانه برای مردم خدمت کنیم، مردم ما شریف هستند و اگر میان گفته و عمل‌مان صداقت وجود داشته باشد، مردم ما همانهایی هستند که در آغاز انقلاب ۹۸ درصد به این نظام رای دادند اما الان بسیاری از آنها مسأله دارند که این مسائل به ما باز می‌گردد که در رفتار و گفتار ما تناقض دیده‌اند.

وی اظهار کرد: امیدوارم با شعارها و حرف‌هایی که می‌زنیم، فردا اگر به جایگاه و قدرتی رسیدیم با مردم صادق باشیم و دغدغه محرومین در ذهن، رفتار و عمل ما باشد که ان شاءالله مشکل مردم حل شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار