|

جدیدترین خودروی بوگانی با قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار رونمایی شد

جدیدترین خودروی بوگانی با قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار رونمایی شد

سرانجام‌ بوگاتی از جدیدترین عضو خانواده خود با نام توربیلون رونمایی کرد..

به گزارش مملکت ما،  خودرویی که بدون هیچ کم و کاستی در اولین نگاه به شما تاکید میکند که با یک بوگاتی اصیل و متفاوت روبرو هستید، پس عنصر اصلی و شخصیت ساز این برند یعنی جلوپنجره بزرگ نعل اسبی شکل در نگاه اول کاملا جلب توجه میکند، هرچند در ابتدا ممکن است انرا یک فیس لیفت از شیرون بدانید، اما با کمی دقت در جزئیات تفاوت‌ها آشکار می‌شوند.

چراغ‌های کشیده اصلی این ابرخودرو ورودی‌های هوای بزرگی تعبیه شده که وظیفه آنها انتقال جریان هوا به مجاری مکش موجود در قسمت جانبی اتاق است شخصیتی مرموز اما جذاب به آن بخشیده، همچنین جلوپنجره معروف بوگاتی در کنار ایفای نقش اصلی خود بعنوان المان اصلی در DNA طراحی بوگاتی، وظیفه هدایت جریان هوا به سمت رادیاتورهای مخصوص خنک کاری موتور بنزینی را بر عهده دارد.

در نمای جانبی نیز خطوط کشیده سیال و عضلانی بر قدرتمند بودن خودرو و پُز بی نقص آن بر روی جاده تاثیر بسزایی داشته اند همچنین طراحی بخش عقب توربیلون با یک باله بزرگ نصب شده که علاوه بر تولید نیروی رو به پایین و افزایش پایداری میتواند با تغییر زاویه می‌تواند به عنوان ترمز نیز عمل کرده و از سرعت حرکت بکاهد .

و تمام اینها یعنی ترکیبی استادانه و کم‌نظیر از هنر و مهندسی.

بوگاتی تاکید دارد توربیلون از نظر شاسی و سیستم تعلیق هیچ وجه اشتراکی با شیرون ندارد. این کمپانی می‌گوید سیستم تعلیق چند اتصالی توربیلون در مقایسه با سیستم تعلیق شیرون ۵ درصد سبک‌تر است. ناگفته نماند این ابرخودرو اولین محصول بوگاتی است که درهای آن به صورت برقی و رو به بالا باز می‌شوند.

مشخصات فنی:

در توربیلون به جای موتور ۸ لیتری W16، یک موتور ۸.۳ لیتری V16 قرار دارد این موتور جدید که با همکاری کمپانی انگلیسی کازورث طراحی شده و می‌تواند تا ۹۵۰۰ دور در دقیقه دور بگیرد. نکته جالب اینکه پیشرانه جدید طبیعی تنفس است.

با وجود حجم بیشتر، موتور جدید سبک‌تر از نسل قبل و از نوع هیبربدی است که علاوه بر موتور بنزینی، شامل ۳ موتور برقی نیز می‌شود. از این سه موتور، دو موتور روی محور جلو و یک موتور روی محور عقب نصب شده است. این موتورها با همکاری هم ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند تا مجموع قدرت پیشرانه به رقم باورنکردنی ۱۸۰۰ اسب بخار برسد. کل گشتاور تولیدی پیشرانه نیز برابر با ۲۳۰۰ نیوتن متر است.

پس چندان عجیب نیست که صفر تا صد توربیلون به ۲ ثانیه برسد همچنین توربیلون از لحاظ شتابگیری خودرویی استثنایی به حساب می‌آید. این ابر خودروی جدید فرانسوی در عرض فقط و فقط ۵ ثانیه سرعت خود را به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. صفر تا ۳۰۰ این راکت زمینی نیز تنها ۱۰ ثانیه طول می‌کشد! در صورت ادامه شتابگیری امکان ثبت سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت در زمانی کمتر از ۲۵ ثانیه وجود دارد. چنانچه سوئیچ موسوم به «کلید سرعت» در جای خود نصب شده و محدودیت سرعت برطرف شود، توربیلون برای ثبت نهایت سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت خیز بر می‌دارد. البته این به شرطی است که قلب راننده امکان ادامه تپیدن در چنان سرعتی را داشته باشد!

فراموش نکنید که این سوپر‌اسپرت ناآرام قابلیت حرکت در حالت تمام الکتریکی را دارا بوده و می‌تواند بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی تا ۶۰ کیلومتر مسافت را طبق استاندارد WLTP پشت سر بگذارد. در رابطه با حداکثر سرعت در حالت تمام الکتریکی و یا سرعت شارژ فعلاً حرفی به میان نیامده، اما بوگاتی تاکید کرده که توربیلون از سیستم ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد.

و اما با ورود به داخل کابین شما با فضایی متفاوت روبرو میشودید،در حالی که خودروسازان در استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی به دنبال سبقت گرفتن از هم هستند، بوگاتی مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و تقریبا خبری از نمایشگرهای شلوغ دیجیتالی در داخل کابین توربیلون نیست.

بدون تردید شاخص‌ترین ویژگی این بخش نشانگرهای آنالوگ موجود در قسمت میانی فرمان هستند. این سه نشانگر تیتانیومی که اجزای داخلی ساعت‌های اشرافی و گران قیمت را تداعی می‌کنند، روی ستون فرمان ثابت بوده و با چرخش غربیلک، زاویه آنها تغییر نمی‌یابد. چنین مکانیسمی پیشتر در شماری از محصولات سیتروئن استفاده شده است. نشانگرهای مذکور اطلاعاتی از قبیل سرعت، دور موتور، میزان سوخت و دمای موتور را به شکلی متفاوت در اختیار راننده قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار