|

فاش شدن تصاویر و جزئیاتی از نسخه جدید ون فولکس واگن ترانسپورتر VW T۷

فاش شدن تصاویر و جزئیاتی از نسخه جدید ون فولکس واگن ترانسپورتر VW T7

تصاویری از نسخه جدید ترانسپورتر VW T7 منتشر شد.

به گزارش مملکت ما، نسخه جدید ترانسپورتر VW T7 در واقع اولین وَن فولکس‌واگن است که با پیشرانه‌های دیزلی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی عرضه می‌شود.

نسخه ۲۰۲۴ فولکس واگن Transporter یا  T7  در واقع بر اساس فورد Tourneo/Transit Custom ساخته شده و این نکته در طراحی تقریبا یکسان نمای عقب خودرو کاملا مشهود است، و علیرغم آنکه فولکس‌واگن تلاش کرده تا ظاهری منحصربه‌فرد به نمای جلو بدهد (که یادآور مدل قبلی T6.1 است ) اما تناسبات کلی بدنه دقیقا همان فورد است.

چهره پردازی و استایل نمای جلو خودرو در عین فولکس بودن اما متفاوت و چشمنواز است البته‌نه‌در حد یک خودرو سواری اما به جرات میتوان آنرا یک ون زیبا نامید.

نسل هفتم این ون همیشه محبوب و خوش فروش در بازار اروپا در سه نوع ون، پنل ون ( حمل بار ) و نسخه Caravelle برای حمل و نقل شخصی مسافرین طراحی ، تولید و عرضه می شود. پیشرانه‌های توربو دیزل، پلاگین هیبریدی و الکتریکی، انتخاب‌های زیادی را برای خریداران فراهم می‌کنند و سامانه ۴ چرخ محرک به عنوان یک آپشن قابل سفارش نیز موجود است.

ترانسپورتر جدید از سال ۲۰۲۵ در آلمان عرضه می شود. فولکس واگن اعلام کرده که نسل جدید ترانسپورتر را با تجهیزات استاندارد بسیار بیشتری نسبت به T6.1 فعلی عرضه خواهد کرد.

در مقوله قیمتی نیز نسخه باری، از ۳۶۷۸۰ یورو و نسخه مسافری از ۳۹۱۳۰ یورو (۴۲۲۱۶ دلار) شروع می شود. فولکس‌واگن مدل جدید را در سه نسخه پنل ون (حمل و نقل بار بدون شیشه‌های جانبی)، پنل ون پلاس (فضای بار + ردیف دوم صندلی‌ها برای حمل و نقل ترکیبی کالا و مسافر)، مسافری (برای حمل و نقل مسافر)، و کابین کشیده ( با فاصله بین دو محور بلند) روانه بازار میکند و در این‌ بین گزینه خاص Caravelle را با ۹ صندلی برای حمل و نقل مسافر ارائه داده که یک ون لوکس و شاتل مانند ایده آل با کابین ظرفیت بالا میباشد. Caravelle در نسخه پایه، با دو تریم لایف میان رده و یک نسخه برتر Style ارائه خواهد شد البته فولکس‌واگن آن را با فاصله بین دو محور افزایش یافته نیز عرضه خواهد کرد. در این بین از نسخه PanAmericana نباید غافل شد مدلی با جزییات طراحی جذاب و آپشن و تجهیزات انحصاری.

 پیشرانه ها علاوه بر جدیدترین نوع توربودیزل (TDI)، بصورت هیبریدی پلاگین و کاملاً الکتریکی در دسترس خواهند بود که با سه توان مختلف  از ۱۰۹ اسب بخار، ۱۴۸ اسب بخار و ۱۶۸ اسب بخار قابل سفارش خواهد بود.

 در VW Transporter and Caravelle (2024) یک پیشرانه هیبریدی پلاگین ۲۲۹ اسب بخاری جدید توسعه یافته eHybrid نیز در حال حاضر قابل سفارش است البته فولکس واگن به زودی با سه پیشرانه الکتریکی با خروجی های ۱۳۴ اسب بخار، ۲۱۵ اسب بخار و ۲۸۱ اسب بخار با ظرفیت خالص باتری ۶۴ کیلووات ساعت، تنوع قدرتی خود را کامل خواهد کرد.

همچنین یک نسخه الکتریکی با قدرت کمتر و باتری کوچکتر برای حمل و نقل های داخل شهری نیز عرضه می‌شود.

بد نیست بدانید که مدل های TDI و eHybrid دیفرانسیل جلو بوده و چهار چرخ متحرک 4Motion برای نسخه های TDI با ۱۴۸ اسب بخار یا بیشتر در دسترس است و در این بین مدل های صرفاً الکتریکی دیفرانسیل عقب بوده و نسخه  ۴چرخ متحرک نیز برای سال آینده برنامه ریزی شده است. در بخش گیربکس نسخه TDI 168 اسب بخاری به طور استاندارد به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز شده است، در حالی که موتور ۱۴۸ اسب بخار آنرا به صورت آپشن در اختیار دارد و گیربکس اتوماتیک برای مدل های هیبریدی و الکتریکی پلاگین قطعی است.

در بخش طراحی فضای داخلی، همه چیز در نسل هفتم ترنسپورتر ۲۰۲۴ کاربردی، شیک و ساده است.این مدل دارای دکمه استارت در کنار صفحه نمایش ۱۲.۰ اینچی و نمایشگر میانی  ۱۳.۰ اینچی اطلاعات سرگرمی است همچنین فرمان استاندارد چند منظوره با جانمایی کاملا کاربردی و راحت دکمه های مربوط در کنار داشبوردی که در عین مینیمال بودن بسیار خوش ساخت است شما را بخود جذب میکند.

در ترنسپورتر ۲۰۲۴ ، اهرم ترمز دستی حذف شده و آنرا به شکل یک کلید بر روی داشبورد شاهدیم. جابجایی مکان دسته دنده امکان دسترسی بهتر به محفظه بار یا مسافر را فراهم می کند. جا لیوانی بزرگ در کنسول وسط جلو (بسته به تجهیزات) و جا لیوانی اضافی و محفظه های ذخیره سازی کاربردی در قسمت بالای داشبورد کار روزمره را آسان می کند. نحوه آرایش صندلیهای ارگونومیک بهینه شده جالب توجه نیز است.

در بخش ابعادی ، طول ون جدید ۱۹۸.۸۲ اینچ و ۵.۷۵ اینچ بلندتر از T۶.۱ است. فاصله بین دو محور آن با ۳.۸۲ اینچ افزایش به ۱۲۲.۱۰ رسیده، اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، نسخه بلندتر با فاصله ۱۵.۷۸ اینچی بین دو محور و طول کلی ۲۱۴.۵۷ اینچ نیز موجود است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار