سوزوکی گرند ویتارا برقی رونمایی شد
سرانجام سوزوکی هم وارد لاین خودروهای برقی شد.
به گزارش مملکت ما، سوزوکی شاید یکی از آخرین برندهای معروف خودرویی است که تا به امروز یک مدل تمام الکتریکی معرفی نکرده بوده اما سرانجام با نسخه جدید سوزوکی e ویتارا وارد عرصه خودروهای الکتریکی میشود.
این SUV جمع و جور تا ۹ ماه دیگر عرضه میشود، اما نباید فراموش کرد که این نسخه الکتریکی سوزوکی ویتارا هیبریدی کنونی نیست چرا که e ویتارا با طول ۴,۲۷۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۷۰۰ میلیمتر، حدود ۱۰۰ میلیمتر بلندتر از مدل هیبریدی است و ۲۰۰ میلیمتر فضای بیشتری بین چرخها دارد که به فضای داخلی بیشتر کمک میکند.
ایی ویتارا علاوه بر طول، عرض و ارتفاع بیشتر کمی سنگینتر از مدلهای فعلی است. سبکترین نسخه آن وزنی معادل ۱,۷۰۲ کیلوگرم دارد و نسخه دو موتوره با وزن حدود ۱,۹۰۰ کیلوگرم به مراتب سنگینتر است. در مقایسه، ویتارای هیبریدی بسته به مدل، وزنی بین ۱,۰۷۵ تا ۱,۳۲۵ کیلوگرم دارد.
در بخش استایل بدنه و طراحی باید گفت که این خودرو بر پایه کانسپت eVX شکل گرفته و به جرات میتوان از نقطه نظر طراحی آنرا قوی تر از نسخه های فعلی اش دانست.
تناسبات کلی بدنه، حجم پردازیهای گلگیرها و سایز مناسب و همانگ تایر با کلیت حجم بدنه نشان از یک بلوغ جدی در طراحی سوزوکی دارد.
ماهیچه سازی پیکره خودرو در کنار چراغهای جلو و عقب که دارای امضای نورپردازی ماتریسی سهگانه هستند و چرخهای آلیاژی در اندازههای ۱۸ و ۱۹ اینچی توانسته از ویتارای جدید یک کراس کامپکت متناسب و زیبا بسازد.
در داخل خودرو، طبیعتا طراحی کابین نسبت به کانسپت اولیه سادهتر شده اما همچنان استایل کلی مدرنتری نسبت به ویتارای کنونی دارد.
کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتالی در کنار صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی سیستم سرگرمی و اطلاعات مرکزی قرار گرفته و علاوه بر این، چند کلید فیزیکی برای کنترل دما و یک پد شارژ بیسیم، جا لیوانی و فضای ذخیره بزرگ نیز در نظر گرفته شده است.
ویتارا برقی با وجود کابینی با طراحی نسبتا مدرن، فضای مفید محدودی دارد؛ کف صندلیهای عقب نسبتاً بلند است و ممکن است برای سرنشینان قدبلند در سفرهای طولانی ناراحتکننده باشد. همچنین، صندوق عقب با ظرفیت ۳۰۶ لیتر کمتر از آن است که از یک SUV انتظار میرود.
پلتفرم، مشخصه های فنی و باتری سوزوکی e ویتارا بر پایه پلتفرم اختصاصی Heartect-e ساخته شده که با همکاری تویوتا و دایهاتسو توسعه یافته است. این خودرو در دو نسخه باتری ۴۹ کیلووات ساعتی و ۶۱ کیلووات ساعتی عرضه میشود که به ترتیب بردی نزدیک به ۳۲۰ و ۴۰۰ کیلومتر خواهند داشت.
این مدل همانند بسیاری از اعضای خانواده در هند ساخته و از تابستان ۲۰۲۵ در بازار اروپا عرضه خواهد شد. هنوز قیمت نهایی اعلام نشده است، اما با توجه به قیمتهای رقبا، شروع قیمت در حدود ۳۰ هزار پوند پیشبینی میشود.
و نکته آخر اینکه، بزودی نسخه ریبَج شده این مدل با نامو نشان تویوتا روانه بازار خواهد شد.
انتهای پیام/
نظرات