|

رونمایی تویوتا از کانسپت خودروی لوکس خود

رونمایی تویوتا از کانسپت خودروی لوکس خود

کانسپت تویوتا سنچوری معرفی شد.

به گزارش مملکت ما، برای سال ها و دهه ها، نام تویوتا سنچوری «Century»، حتی بالاتر از لکسوس، به عنوان لوکس ترین محصول ساخته شده در ژاپن شناخته می شد.

این خودرو که نخستین بار در سال ۱۹۶۷ در قالب یک سدان معرفی شد، عمدتا در بازار ژاپن عرضه و به مقامات دولتی و سیاسی و نیز مدیران برجسته فروخته می شد تا این که در سال ۲۰۲۳، جهت همگام شدن با سلیقه بازار و مشتریان، نسخه SUV این مدل لوکس نیز معرفی شد تا فصل تازه ای برای این مدل لوکس آغاز شود. اما به نظر می رسد این پایان کار سنچوری نبوده و تویوتا با معرفی کانسپت سنچوری در قالب یک کوپه، ان را به برندی مستقل و لوکس ساز تبدیل کند که فراتر از لکسوس به رقابت با خودروسازانی چون رولزرویس و البته بنتلی و میباخ می پردازد.

طراحی ظاهری و کابین

کانسپت سنچوری، در قالب یک کوپه مجلل و تقریبا کراس قرار دارد که البته تنها ویژگی بصری که از مدل SUV سنچوری به عاریت گرفته است، چراغ های دوگانه جلو است که احتمالا همانند آنچه که در محصولات جنسیس شاهدش هستیم، به یکی از ویژگی های زبان طراحی آینده این محصولات تبدیل خواهد شد. با این حال هیچ حدسی درباره ی سایر ویژگی های بصری مدل آینده تولیدی نمی توان زد و تویوتا هم هیچ توضیحی پیرامون اینکه این مدل صرفا یک مدل با ایده های مفهومی است یا نزدیک به تولید نداده است، اما آنچه مشخص است، برخی جزئیات مانند پیکره بندی نامتقارن درها،اینه ها و ستون B در نسخه تولیدی، ظاهری معمولی و کلاسیک به خود خواهند گرفت.

در داخل کابین، صندلی ها به صورت مجزا طراحی شده اند و از طریق یک کنسول میانی سراسری از هم جدا شده اند. ترکیب فرمان یوغی شکل با کلاستر و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی که اکنون بیشتر شبیه به یک گوشی موبایل شده است، ظاهری پویا به کابین بخشیده است. 

نبود ستون B در طراحی این مدل، دسترسی به صندلی عقب را راحت تر کرده است، هر چند که ایمان مدل همانند هیوندای ولوستر، دارا دربهای نامتقارن در سمت شاگرد و راننده است.

پیشرانه

در حالی که رقیب مستقیم سنچوری، یعنی رولزرویس اسپکتر«Spectre» از یک پیشرانه کاملا برقی سود می برد،وجود جلو پنجره و دریچه های روی کاپوت، از وجود یک پیشرانه درون سوز خبر می دهد. ضمن اینکه با وجود استفاده از پیشرانه های V8 در نسخه سدان فعلی و پلاگین هیبرید V6 در نسخه شاسی بلند، نمی توان احتمال استفاده از پیشرانه V12 که در بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ که فقط در نسل دوم سدان سنچوری استفاده شد را رد کرد.

تویوتا در مورد زمان عرضه این خودرو اطلاعاتی ارائه نداده است، اما تاکید دارد که این برند، نقطه اوج لوکس سازی ژاپنی را به نمایش می گذارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار