|

ساخت ۵۶۰ واحد مسکن محرومان در استان خراسان شمالی

ساخت ۵۶۰ واحد مسکن محرومان در استان خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در صورتی که زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن محرومان در استان تامین شود، آماده آغاز ساخت آن‌ها از همین فردا هستیم.

به گزارش مملکت ما، هادی زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در استان برای ساخت مسکن با آن مواجه هستیم، نبود زمین در شهرهای استان و علت آن هم کمبود بانک زمین ملی در شهرها و اطراف شهرها است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۶۰ واحد مسکن محرومان در استان در حال ساخت است و اگر زمینی مناسب در اختیار ما قرار گیرد، از همین فردا می‌توانیم کلنگ ساخت یک هزار واحد مسکونی برای محرومان را بر زمین بزنیم و ساخت آن‌ها را آغاز کنیم.

وی گفت: یکی از موضوعات دیگر، روند طولانی الحاق زمین‌ها است که باید جوانب مختلف آن‌ها در حوزه‌های محیط زیست، میراث فرهنگی و... سنجیده و سپس به شورای عالی استان‌ها برود که حدود دو سال زمان می‌برد.

زارعی با بیان اینکه خراسان شمالی به لحاظ بانک زمین‌های ملی، استان کم برخورداری محسوب می‌شود، ادامه داد: در شهرهای استان، جایی برای احداث مسکن نداریم. لذا از رسانه‌ها درخواست داریم در این خصوص ما را یاری کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های این مجموعه برای ایجاد مسکن، افزود: هر سه ماه ۶۰ واحد مسکونی تحویل مردم می‌دهیم و در سال‌های اخیر بر این موضوع پافشاری کرده و برای تحقق آن مصر بوده‌ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی به تعداد مسکن‌های روستایی مقاوم شده در استان اشاره و اظهار کرد: براساس آخرین آمار، ۱۱۲ هزار مسکن روستایی در استان وجود دارد که تاکنون حدود ۶۲ درصد آن‌ها مقاوم سازی شده و تلاش می‌کنیم تعداد این منازل روستایی مقاوم سازی نشده تا دو سال آینده به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار