|

معاونت علمی ریاست‌جمهوری، تخصیص ارز به تولیدکنندگان موبایل را تکذیب کرد

معاونت علمی ریاست‌جمهوری، تخصیص ارز به تولیدکنندگان موبایل را تکذیب کرد

معاونت علمی ریاست‌جمهوری ادعای تخصیص ارز از سوی این نهاد به تولیدکنندگان موبایل را تکذیب کرد.

به گزارش مملکت ما، معاونت علمی ریاست‌جمهوری ادعای تخصیص ارز و وام‌های کم‌بهره برای ساخت موبایل ایرانی را «کذب محض» دانست.

«علیرضا کلاهی صمدی»‌، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانى ایران، گفته بود:

«معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری به این واحد‌ها [تولیدکنندگان موبایل] وام‌های کم‌بهره می‌دهد. در شرایطی که در مضیقه جدی ارزی هستیم به یکی از واحدهای تولید موبایل  از جیب صادرکننده ۳۶۰ میلیون یورو ارز داده‌اند.»

«محمد خاکساری»، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این ادعا را تکذیب کرده و گفته چیزی تحت عنوان پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و تخصیص ارز به شرکت‌های موبایل ایرانی اتفاق نیفتاده است و «این موضوع که بدون ارائه مستندات و خلاف واقع مطرح شده، صحت ندارد.»

خاکساری تأکید کرده باتوجه‌به منابع مالی محدود معاونت علمی، «حمایت‌های خاص و اولویت‌دار» این معاونت بر تحقیق و توسعه محصولات فناورانه با قابلیت خلق ارزش‌افزوده بالا در صنعت مخابرات متمرکز بوده نه ساخت موبایل.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی موضوع تخصیص ارز به یک یا چند شرکت را مغایر با اختیارات و وظایف این معاونت دانسته و تصریح کرده: «نقش معاونت علمی صرفاً تسهیلگری برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.»

انتهای پیام/

نظرات