|

تخلیه و بارگیری ۲۵۶ هزارتن انواع کالاهای اساسی در مجتمع بندری کاسپین

تخلیه و بارگیری ۲۵۶ هزارتن انواع کالاهای اساسی  در مجتمع بندری کاسپین

معاون امور بنادر و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۶ هزارتن انواع کالاهای اساسی از جمله مواد اولیه واحدهای تولیدی و معدنی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه، بارگیری و نیز ترانزیت شده است.

به گزارش مملکت ما، میثم محمدی‌نژاد افزود: در این مدت ۸۰ کشتی تجاری محموله‌های خود را در اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری کرده‌اند.

وی بیان کرد: طی چهار ماه گذشته ۹۹ هزار و ۷۷۰ تن کالاهای اساسی شامل؛ انواع غلات و دانه‌های روغنی از طریق بندر کاسپین وارد کشور شده است که در مقایسه با میزان ۴۴ هزار و ۷۰ تن سال گذشته در این زمان ۱۲۶ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع کامیون و تریلر، کالاهای موردنیاز واحدهای تولیدی از جمله روغن خام خوراکی و نهاده‌های دامی را از بندر کاسپین به سراسر کشور حمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اتصال بندر کاسپین به راه‌آهن سراسری در خردادماه امسال موجب شد تجار، صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به استفاده از این بندر و استفاده از ظرفیت آن برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا نشان دهند.

محمدی نژاد ادامه داد: بندر کاسپین می‌تواند نقش بسزایی در توسعه بازار و افزایش حمل کالا از مسیر کریدورهای تجاری عبوری از منطقه آزاد انزلی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار