|

صادرات کالا از مرز بیله‌سوار، ۵۰ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از مرز بیله‌سوار، ۵۰ درصد افزایش یافت

فرماندار بیله‌سوار (مغان) از افزایش نزدیک به ۵۰ درصدی صادرات انواع کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش مملکت ما، صاحبعلی اصغری تشریح کرد: بیشتر کالاهای صادراتی از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ ماهه امسال شامل کاشی، انواع سبزی، آهن‌آلات، سیب‌زمینی، سنگ‌های ساختمانی، شیشه و انواع پروفیل بوده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۷ هزار و ۸۸۰ تن کالا یا محصول نیز از سوی ۸۷۱ دستگاه کامیون در مدت مورد اشاره از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش یافته است.

فرماندار بیله‌سوار (مغان) افزود: ۱۹۸ هزار و ۲۰۷ تن کالا نیز در بخش ترانزیت در سال جاری از این پایانه مرزی وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چهار درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: ۳۸۲ هزار و ۹۸۲ تن کالا هم در بخش ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ ماهه نخست امسال ثبت شده است که ۲۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

افزایش بیش از ۴۰ درصدی تردد خودرو و مسافر

اصغری در ادامه گفت: بر اساس آمار پایانه مرزی بیله‌سوار در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر اتباع ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی تردد داشتند که آمار ورودی خارجی ۴۳ درصد و خروجی خارجی ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: یک‌هزار و ۶۴۲ دستگاه اتوبوس نیز در بازه زمانی مورد اشاره از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد داشته که از این تعداد ۸۳۲ دستگاه وارد و ۸۱۰ اتوبوس خارج شده و از ۸۳۲ دستگاه اتوبوس ورودی، ۴۲۵ دستگاه یعنی حدود ۵۱ درصد ایرانی و ۴۰۷ دستگاه یا نزدیک به ۴۹ درصد اتوبوس‌ها مربوط به جمهوری آذربایجان بوده است.

فرماندار بیله‌سوار (مغان) عنوان کرد: همچنین از ۸۱۰ دستگاه اتوبوس خروجی، ۴۱۲ دستگاه اتوبوس برابر با ۵۱ درصد ایرانی و ۳۹۸ دستگاه اتوبوس آذری بوده که از پایانه مرزی بیله‌سوار خارج شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی تردد انواع اتوبوس و کامیون، اضافه کرد: ۷۶ هزار و ۹۳۱ دستگاه اتوبوس و کامیون در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد داشتند که ۳۹ هزار و ۱۵۳ دستگاه وارد شهرستان و ۳۶ هزار و ۱۳۶ دستگاه از پایانه خارج شدند و بر اساس آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش کامیون‌ها ۲۴ درصد و در بخش اتوبوس‌ها ۵۳ درصد افزایش داشتیم.

اصغری ادامه داد: ۳۷۴ هزار و ۸۴۳ تن کالا نیز از سوی ۱۶ هزار و ۸۷۲ دستگاه کامیون در ۶ ماهه امسال از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شد که حدود ۸۴ درصد کامیون‌های ایرانی، سه درصد از جمهوری آذربایجان، پنج درصد از روسیه و هشت درصد کامیون‌ها گرجی بودند.

انتهای پیام/

نظرات