|

رشد ۱۳ درصدی صادرات نوشیدنی در سال گذشته

رشد ۱۳ درصدی صادرات نوشیدنی در سال گذشته

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۳ درصدی صادرات قهوه و نوشیدنی ها طی سال گذشته خبر داد و گفت: صنعت نوشیدنی ها و قهوه در دوران ۱۲ روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی علیه ایران بدون محدودیت محصول به بازار عرضه کرد.

به گزارش مملکت ما، ابراهیم شیخ روز چهارشنبه در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی‌ها، قهوه، چای و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با اشاره به فعالیت‌ ها و دستاوردهای صنعت نوشیدنی کشور در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن افزود: این نمایشگاه به شکل منظم و مرتب با دکوراسیون عالی و گفت‌وگوهای تجاری اثربخش و بازدیدکنندگان پرشور و پرنشاط در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: در دوران جنگ، صنعت نوشیدنی کشور با رشد و افزایش تولید روبه‌رو بوده است.

شیخ تصریح کرد: در آن زمان، تولیدات مورد نیاز مردم بدون محدودیت در قفسه‌ها عرضه می‌شد و به ویژه در حوزه آب معدنی، صنعت به صورت جهادی عمل کرد.

وی از کارگران، مدیران و کارخانه‌هایی که در طول جنگ شبانه‌روز فعالیت می‌کردند، قدردانی کرد و گفت: طی دوره جنگ تولیدات مورد نیاز مردم به خوبی تأمین شد.

رشد ۱۳ درصدی صنایع عمومی

وی همچنین از همکاری‌های انجام شده با انجمن‌های وابسته به نوشیدنی و آب معدنی برای برطرف کردن نیازهای بسته‌بندی، حمل‌ونقل و سوخت تشکر کرد و اظهار داشت: سال گذشته در مجموع صنایع عمومی ۱۳ درصد رشد داشت.

معاون وزیر صمت تصریح‌کرد: صنعت نوشیدنی نیز سال گذشته ۶ درصد در تولید و ۱۳ درصد در صادرات رشد داشته است و این روند در سه ماهه نخست امسال نیز ادامه یافت.

شیخ گفت: تنوع و ترکیب محصولات نوشیدنی کشور در سطح منطقه و جهان رقابتی است.

وی درباره برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده در صورت بروز بحران‌ های مشابه جنگ، برای تأمین به موقع مواد اولیه مانند آب معدنی، پت و افزودنی‌ها، و ذخیره‌سازی آنها گفت: توجه ویژه به نیازهای صنعت نوشیدنی در شرایط جنگی مورد تاکید است.

این مقام مسئول بیان‌داشت: این بحران‌ها تأثیر منفی بر روند تولیدات نوشیدنی‌های غیرضروری نداشته و صنعت در حال حاضر کاملاً پویا و رو به رشد است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار