|

نامه انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به مسعود پزشکیان: استارتاپ‌ها را نجات دهید

نامه انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی به مسعود پزشکیان: استارتاپ‌ها را نجات دهید

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، در نامه‌ای به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، کیفیت پایین اینترنت، نظام مالیاتی ناکارآمد و نگاه امنیتی به قانون‌گذاری را چالش‌های اصلی اکوسیستم استارت‌آپی و کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد.

به گزارش مملکت ما، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، بزرگ‌ترین مشکل پیش روی کاربران و کسب‌وکارهای اینترنتی را وضعیت اسف‌بار اینترنت دانستند. طبق این نامه اینترنت کشور در حال حاضر کُند، دارای محدودیت‌های بسیار و شامل فیلترینگ گسترده است.

طبق این نامه انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، در شرایط فعلی قانون‌گذاری موثر، به‌روز، شفاف و فراهم‌کننده فرصت‌های برابر برای رقابت عادلانه میان کسب و کارها وجود ندارد.

در این نامه آمده است: «تفکر امنیتی حاکم بر کشور باعث شده است روند فعلی قانون‌گذاری در زمینه‌های فناورانه و جدید، به شدت محافظه‌کارانه، همراه با بی‌اعتمادی نسبت به بخش خصوصی و در خدمت تولید رانت و انحصار باشد. امری که در نهایت هم برای اقتصاد دیجیتال کشور عمیقاً مخرب است و هم منجر به ارائه خدمات نامناسب، بی‌کیفیت و گران برای کاربران ایرانی می‌شود.»

طبق این نامه: «نظام مالیاتی کشور هنوز نتوانسته است خود را با واقعیت‌های جدید مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی تطبیق دهد. دیدگاه سنتی و قوانین قدیمی حاکم بر ساختار مالیاتی کشور، منجر به تعیین مالیات‌های سنگین، ناعادلانه و سلیقه‌ای برای کسب‌وکارهای جدید و نوآورانه شده است. امری که کسب و کارهای اینترنتی را به ورشکست شدن تهدید می‌کند و منجر به ناامیدی صاحبان ‌کسب‌و‌کارهای اینترنتی و موج جدید مهاجرت نیروی متخصص می‌شود.»

در نامه سرگشاده انجمن کسب و کارهای اینترنتی به پزشکیان نظام مالیاتی شفاف و عادلانه که مدل‌های درآمدی نو را بشناسد را برای اکوسیستم استارت‌آپی کشور ضروری عنوان می‌کند. ضرورتی که اگر به سرعت فکری برای آن نشود، منجر به نابودی بسیاری از کسب‌و‌کارهای اینترنتی در آینده‌ می‌شود.

طبق آنچه در  این نامه آمده: سه مشکل بیان شده، تنها بخش کوچکی از فهرست بلندبالای موانع و مشکلات کسب‌و‌کارهای اینترنتی و استارت‌آپ‌های کشور است. بحران مهاجرت بی‌رویه منابع انسانی متخصص، نظام بیمه‌ای ناکارآمد و غیرشفاف، تحریم‌ها، ورود نهادهای غیرمتخصص به حوزه کسب‌و‌کارهای اینترنتی و تورم افسارگسیخته، بخشی دیگر از این فهرست هستند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار