|

تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر

تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس نیروگاه و مدیر عامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در ۲ ماه گذشته، یک میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات ساعت برق در این نیروگاه تولید شده است.

به گزارش مملکت ما، رضا بنازاده اظهار کرد: نیروگاه اتمی بوشهر بیست و نهم خرداد بعد از انجام موفقیت آمیز تعمیرات و سوخت گذاری سالانه به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گفته رئیس نیروگاه و مدیر عامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی، از آن زمان تا کنون، ۱.۴ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده که نقش مهمی در حفظ پایداری شبکه برق و صرفه جویی در سوخت فسیلی داشته است.

وی با بیان اینکه تولید برق در نیروگاه اتمی با ضریب و آمادگی بالایی صورت می‌گیرد، افزود: شرایط آب و هوایی تأثیری در تولید برق نیروگاه ندارد و در هنگام تولید نیازی به سوختن و احتراق نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون واحد اول نیروگاه با توان هزار مگاوات برق در حال بهره برداری است و در اوج گرمای تیر و مرداد نقش مهمی در پایداری شبکه برق جنوب کشور و تعادل در حفظ فرکانس شبکه داشته است.

رئیس نیروگاه و مدیر عامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: این نیروگاه با دانش و توان متخصصان صنعت هسته‌ای ۱۰ ماه از سال تولید برق دارد و ۲ ماه در حالت تعویض سوخت و تعمیرات اساسی است

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار