|

رکورد خرید تضمینی گندم در بوکان شکسته شد

رکورد خرید تضمینی گندم در بوکان شکسته شد

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری و تحویل سیلوها شده که این میزان بی سابقه بوده است.

به گزارش مملکت ما ، انور امینی‌خواه با اشاره به اینکه روند خرید تضمینی گندم همچنان ادامه دارد، افزود: در سنوات گذشته خرید تضمینی گندم در این شهرستان به ۷۵ هزار تن نرسیده بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۲ هزار تن خریداری شده بود، اظهار کرد: امسال پیش بینی ما خرید ۱۱۰ هزار تنی گندم است که با این میزان شهرستان بوکان ضمن شکستن رکورد خرید تصمینی گندم رتبه نخست استانی را نیز کسب خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان ادامه داد: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در هشت مرکز شامل مرکز خرید شامل پنج مرکز تعاون روستایی، ۲ مرکز خرید مرکز خرید اداره غله و یک مرکز فرآوری انجام می‌گیرد.

وی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۷۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده و پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۴۰ هزار تُن محصول از گندم‌زارهای این شهرستان برداشت شود.

امینی‌خواه در خصوص قیمت نهایی گندم نیز یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم نرخ گذاری و تعیین شد.

وی اضافه کرد: مطالبه کشاورزان همزمان با خرید تضمینی گندم تا تاریخ ۱۳ تیر ماه پرداخت شده و این روال همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار