|

خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در استان زنجان

خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در استان زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: همزمان با برداشت گندم سال زراعی جاری، عملیات خرید تضمینی این محصول از کشاورزان زنجانی از ۲۳ خردادماه آغاز و تاکنون ۲۱ هزار و ۷۹۹ تن خریداری شد.

به گزارش مملکت ما، ولی اله زمانی افزود: عملیات خرید تضمینی گندم از طریق سیلوی غدیر زنجان و ولایت سلطانیه شروع شده است و مراکز دیگر همزمان با برداشت محصول گندم در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی یادآور شد:هر کیلو گندم از کشاورزان در سال جاری به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری می‌شود و به ازای هر تن گندم تحویلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل و نقل به کشاورزان واریز خواهد شد.
زمانی با بیان اینکه بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است، افزود: ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی زیر کشت گندم است.
وی خاطرنشان کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای چهار درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می شود، افزود: محموله های گندم بالای پنج تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از پنج تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) قابل تحویل است.

انتهای پیام/

نظرات