|

صادرات چای خشک ایران به ۲۳ کشور جهان

صادرات چای خشک ایران به ۲۳ کشور جهان

رئیس سازمان چای، از تولید ۲۱ هزار و ۴۷۲ تن چای خشک و صادرات به ۲۳ کشور دنیا خبر داد و گفت: کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران مشغول خرید چین سوم هستند.

به گزارش مملکت ما، حبیب جهانساز از آغاز صادرات چای ایرانی از کارخانجات چایسازی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: سالانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی را صادر می‌کنیم.

وی ۲۳ کشور دنیا از جمله همسایگان و کشورهای اروپایی را بازار چای ایرانی دانست و افزود: سال گذشته ۱۵ هزار تن چای ایرانی را صادر کردیم.

رئیس سازمان چای کشور از ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری صنعت چای در سال خبر داد و گفت: کارخانجات چایسازی گیلان و مازندران آماده صادرات چای خشک ایرانی هستند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

جهانساز از تولید ۲۱ هزار و ۴۷۲ تن چای خشک در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۴۳۲ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۱۵۷۴ میلیارد تومان دانست و متذکر شد: حدود ۵۰ درصد از مطالبات چایکاران معادل ۷۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای همچنین از آغاز چین سوم برگ سبز خبر داد و اضافه کرد: ۱۲۰ کارخانه چایسازی در این مرحله آماده خرید برگ سبز هستند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار