|

افزایش ۶۶ درصدی تولیدات آبزیان تزیینی در استان تهران

افزایش ۶۶ درصدی تولیدات آبزیان تزیینی در استان تهران

مدیر شیلات استان تهران اعلام کرد: میزان تولید آبزیان تزیینی درسال ۱۴۰۲، به بیش از ۵۹ میلیون قطعه رسید که که این رقم در برنامه ششم توسعه در رنج ۳۷ میلیون قطعه بوده‌است که با تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش ۶۶ درصدی تولیدات این بخش طی ۲ سال گذشته بودیم.

به گزارش مملکت ما از سازمان حهادکشاورزی استان تهران، نورالله حسینی در این باره گفت: وجود شرایط مساعد و بازارهای متنوع، دسترسی آسان به مراکز عرضه و تولید ماهیان زینتی و وجود علاقمندان باعث شده استان تهران هم در زمینه پرورش ماهیان زینتی از استان های مطرح در کشور شناخته شود و برای چندمین سال پیاپی جایگاه دوم کشوری تولید آن را در چند سال اخیر به خود اختصاص دهد.

وی اظهار داشت: در راستای تولید سایر آبزیان زینتی از قبیل گیاهان آبزی و تولید مرجان و شقایق دریایی و خیاردریایی در استان تهران فعالیتهای خوبی صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تهران از لحاظ تولید زالو جزو استان های شاخص کشور بوده که با صدور پروانه های جدید در سال جاری افزایش تولید زالو را در برنامه داریم.

حسینی یادآوری کرد: درخصوص احداث شهرک ماهیان زینتی مطالعاتی صورت گرفته و با شرکت شهرکهای کشاورزی استان نیزمکاتباتی انجام شده است وجا نمایی زمین محل احداث شهرک ماهیان زینتی به مرحله تایید رسیده است که با راه انداری این شهرک میزان تولید پرورش ماهیان زینتی جه از لحاظ تولید وچه از لحاظ اشتغالزایی علاقمندان به این ظرفیت افزایش خواهد یافت وساماندهی تولید کنندگان این حرفه را نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار