|

برداشت گوجه سبز نوبرانه از باغات خراسان شمالی آغاز شد

برداشت گوجه سبز نوبرانه از باغات خراسان شمالی آغاز شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گوجه سبز نخستین میوه نوبرانه از سطح ۲۵۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شد.

به گزارش مملکت ما ، محمد عفتی اظهار کرد: در هر هکتار از باغ های گوجه سبز استان ۲ و نیم تُن محصول برداشت و در مجموع پیش بینی می شود که امسال باغ‌داران ۶۵۰ تُن گوجه سبز برداشت کنند.

وی افزود: گوجه سبز به عنوان محصول نوبرانه ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و کشاورزان برای رسیدن به بازده سود مناسب نسبت به کشت این محصول اقدام کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز با توجه به نوع رقم آن بین ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد و رقم شهریاری آن از کیفیت و ارزش اقتصادی بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: باغات روستاهای محمدآباد مانه و سملقان و روستای دهک اسفراین بعنوان مرکز برداشت گوجه سبز در خراسان شمالی شناخته می شود و همواره در فصل بهار نیاز بازار استان را تامین می کنند.

عفتی یادآور شد: میوه های نوبرانه گوجه سبز، بادام، هلو، شلیل، گیلاس و انگور امسال برای نخستین بار در سطح یک هکتار و ۳۰۰ متر مربع از گلخانه های استان کشت شد و در سال های آینده رونق مناسبی به بازار این میوه ها می دهد.

وی تصریح کرد: تولید میوه های نوبرانه در فضای بسته و گلخانه ای به صورت آزمونه در شهرستان مانه و سملقان اجرایی شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: نهال خوب، پایه و رکن هر باغی را تشکیل می دهد و کشاورزان باید در ایجاد باغ ها از نهال های مناسب پر محصول و بازار پسند استفاده کنند.

عفتی خاطرنشان کرد: کشاورزان در ایجاد باغ ها باید توصیه های کارشناسان مربوط و فنی را مورد توجه قرار دهند و هدف آنان باید در مرحله اول ایجاد درآمد، صرفه اقتصادی و بازار مناسب باشد که این مهم می طلبد نسبت به ارقام های مختلف حساس باشند و با کارشناسان مشورت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار