|

فورد مدل الکتریکی تورنئو را معرفی کرد

فورد مدل الکتریکی تورنئو را معرفی کرد

فورد تورنئو الکتریکی، رقیب مرسدس EQT در بازار اروپا معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، فورد از نسل جدید مینی ون Torneo در قالب یک مدل الکتریکی و با نام E-Torneo رونمایی کرد.

این مدل که یک وسیله نقلیه جمع و جور در کلاس MPV و با ظاهری الهام گرفته از SUV ها می باشد، در اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و با مرسدس بنز EQT به رقابت خواهد پرداخت.

از نظر استایل، E-Tourneo جدید، با ارائه طرحی نزدیک به SUV ها، بخصوص در تریم Active، از ظاهری نزدیک به برادر بزرگ تر خود یعنی E-Transit Courier که ماه پیش معرفی شد برخوردار است. به عبارت دیگر و به ادعای آمریکایی ها، E تورنئو جدید را می توان نسخه مسافری E ترانزیت نامید.

نسل جدید تورنئو در مقایسه با سلف زیبای خود، از پیکره ای جعبه ای و کاراکتری جدی تر برخوردار است.

در نمای جلو، با دماغه ای عضلانی روبه رو هستیم که چراغ های عمودی نصب شده در این نما، یادآور پیکاپ های تنومند سری F می باشد که از جلو پنجره پیوسته با چراغ ها برخوردار است. با این حال E-Torneo با جلو پنجره پوشیده شده از الگوهای الماس کرومی و نیز نوار LED عرضی سیستم روشنایی در روز، نمایی کاملا متمایز را به نمایش می گذارد.

در نمای جانبی و همانطور که اشاره شد در تریم اکتیو، پلاستیک های مشکی روی سپرها، دور قوس چرخ ها و رکاب ها در کنار ریل های سقف و رینگ های ۱۷ اینچی الیاژی، ظاهری اسپرت و نزدیک به کراس اوور ها و شاسی بلندها را به نمایش می گذارد.

همچنین در این نما استفاده از ستون های مشکی حالتی شناور را به لحاظ بصری به این نما بخشیده است و اگر کمی سخت گیر شویم، نشانه هایی از لندروور دیفندر را، بخصوص در نسخه های دو رنگ می توان در این نما دید.

در قسمت عقب نیز، همانند سایر مینی ون های بازار، استفاده از چراغ های عمودی و درب صندوق عریض از ویژگی های ظاهری تورنئو در این نما می باشد. همچنین به لطف نوع کاربری و درب صندوق یک تکه، تورنئو از ظاهری کاملا متمایز با ترانزیت کوریر برخوردار است.

با ورود به داخل کابین، با داشبوردی کاملا یکسان با E-Transit Courier روبه رو می شویم که مهم ترین ویژگی آن استفاده از کلاستر و صفحه نمایش مرکزی ۱۲ اینچی می باشد. هر چند که در نسخه بنزینی، شاهد استفاده از یک نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی خواهیم بود.

ضمن اینکه هردو نسخه به سیستم های اندروید اتو و اپل کارپلی و شارژر بی سیم مجهز هستند.

در قسمت پیشرانه نیز به احتمال فراوان، E-Torneo جدید از قوای محرکه یکسان با E-Transit استفاده کند، بنابراین می توان پیش بینی کرد پیشرانه برقی نصب شده بر روی تورنئو قدرتی نزدیک به ۱۳۴ اسب بخار را تولید کند.

همچنین نسخه بنزینی تورنئو، از یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربو برخوردار است که قدرت ۱۲۳ اسب بخار را از طریق یک گیربکس شش سرعته و یا ۷سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می کند.

نسخه بنزینی تورنئو در اواخر سال جاری میلادی و نسخه الکتریکی تورنئو نیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی به بازار اروپا عرضه خواهد شد، اما براساس اخبار منتشر شده، احتمال عرضه این مدل در بازار امریکا، به دلیل ابعاد کوچک آن بسیار کم می باشد. همچنین هنوز فورد جزئیات قیمتی تورنئو جدید را منتشر نکرده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار