|

نسخه ۲۰۲۴ کیا پیکانتو معرفی شد

نسخه ۲۰۲۴ کیا پیکانتو معرفی شد

نسخه جدید کیا پیکانتو معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، با گرایش هر چه بیشتر مردم به سمت خرید انواع خودروهای کراس اوور و SUV ، طراحی و تولید سگمنت A یا هچ بک های جمع وجور به تدریج در اروپا کاهش می یابد.

با این حال، هنوز چند برند معروف و خوشنام مشتاق عرضه و فروش هچ بکهای کوچک به مشتریانشان هستند، برندهایی مانند تویوتا با Aygo X و البته کیا KIA نیز با سرمایه گذاری بر روی نسخه ۲۰۲۴ پیکانتو جدید، بازیکنی مطرح و محبوب در این کلاس است که عشاق خاص خود را دارد.

فیس لیفت جدید پیکانتو را میتوان یک بروز رسانی عمیق یا Deep Facelift دانست چرا که فرم کلی دماغه و نمای عقب بطور کامل بازطراحی شده تا آنجا که دامنه این بازطراحی به گلگیرهای جلو نیز کشیده شده است و خط برش یا جدایش چراغ در این بخش نیز بطور کامل تغییر داشته که اثر آن بر روی گلگیرهای جلو کاملا محرز است.

در طراحی نمای جلو ترکیبی پیچیده از خطوط و فرم پردازیهای منطقی را مشاهده میکنید که البته به راحتی می توان رگه های از طراحی کراس اور Niro بر روی پیکانتو جدید را مشاهده کرد.

مجموعه خلاقیت تیم طراحی توانسته به پیکانتوی جدید، ظاهری خیره کننده و جذاب البته در قامت یک هچ بک شهری بدهد.

چینش چراغ‌های جلو که به صورت عمودی بر روی هم بوده در کنار یک نوار LED در قسمت بالایی جلوپنجره « معروف به دماغ ببر» به یکدیگر می‌رسند و مشابه همین داستان بنوعی در طراحی نمای پشت تکرار شده و چراغ های عقب عمودی از طریق نوار نوری درب صندوق عقب به هم متصل می شوند.

هر چند وجود یک دیفیوزر برجسته بر روی سپر عقب در نسخه GT-Line برای چنین خودروی کوچکی به طرز شگفت انگیزی تهاجمی به نظر می رسد، اما مطمئن باشید این خودرو جاه طلبی های برادران بزرگتر و اسپرت خود را ندارد چرا که اصولا برای رقابت با حریفان شهری کوچک خود طراحی شده است.

بعنوان مثال سایز چرخ ها از ۱۴ اینچ شروع می شود، که مدل های فول تر از رینگهای ۱۵ یا ۱۶ اینچی استفاده می کنند.

در حالی که طراحی نمای بیرونی پیکانتو با دقت و وسواس زیاد ریدیزاین شده ، در داخل کابین طراحان با احتیاط زیاد عمل کرده و حجم تغییر و تحولات بسیار ظریف است.

کیا یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی و یک دسته ابزار دیجیتال به همراه تعبیه کنترلر های جداگانه برای گرمایش و تهویه دارد البته در نسخه GT-Line یک فرمان دی کات به همراه گرم کن قابل سفارش است، اپشنی که تقریبا در دیگر خودروهای این کلاس نمیتوان یافت، البته در این بین نباید از پدالهای تعویض دنده پشت فرمان فراموش کرد.

در حال حاضر جزئیات دقیقی در خصوص موتورهای نسخه ۲۰۲۴ در دسترس نیست، اما حدس می زنیم که پیکانتو ۲۰۲۴ با پیشرانه های بنزینی ۱.۰ و ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی در دسترس خواهد بود ضمن آنکه گیربکس دستی خودکار (AMT) نیز قابل سفارش است که البته تیم مهندسی کیا موتورها را بهینه کرده اند تا خروحی سبزتر و کارآمدتر از قبل داشته باشند.

اگرچه صحبت بر سر یک خودروی کوچک است، اما پیکانتو جدید با تجهیزات ایمنی کامل از رادار نقاط کور و ترمز اضطراری خودکار گرفته تا دستیار خط فعال و سیستم هشدار راننده عرضه میشود.

در این بین بد نیست بدانید که هیوندای نیز از فعالیت در سگمنت A منصرف نشده چرا که اوایل سال جاری اعلام کرد قصد دارد نسل بعدی i۱۰ را معرفی نماید.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار