|

رونمایی از میتسوبیشی کراس اوور کامپکت Xforce

رونمایی از میتسوبیشی کراس اوور کامپکت Xforce

میتسوبیشی از کراس اوور کامپکت Xforce رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، اکس فورس جدیدترین محصول میتسوبیشی است که در غالب یک کراس اوور جمع و جور و کامپکت در نمایشگاه بین المللی خودرو«GAIKINDO» اندونزی معرفی شده است.

میتسوبیشی Xforce براساس کانسپت XFC که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد طراحی و توسعه یافته است، با این تفاوت که اکنون برخی المان های ظاهری با ویژگی های تولیدی این مدل تطابق یافته اند.

ایکس فورس جدید در استایل بیرونی خود از مفهوم طراحی «Silky&Solid» پیروی می کند، بنابراین می توان استایلی شیک و تنومند که ترکیبی از ظرافت و استحکام است را در یک SUV کامپکت مشاهده کنیم.

در نمای جلو، مجموعه سپر و جلوپنجره ذوزنقه ای شکل چهره ای اسپرت را ایجاد کرده است که در ترکیب با چراغ ها و گرافیک T شکل آنها، نمایی پویا را که به لحاظ بصری بر عریض تر بودن خودرو نیز تاکید دارد به وجود آورده است.

ضمن اینکه در نما، دماغه خودرو بر اساس مفهوم طراحی «Dynamic Shield» این خودروساز تکامل یافته است و به عنوان یک میتسوبیشی حتی از راه دور نیز قابل تشخیص خواهد بود.

در طرفین بدنه، سطوح عضلانی گلگیرهای جلو و عقب با خطوط شخصیتی، قدرت و پویایی Xforce را در این نما به نمایش می گذارد. همچنین سقف شناور خودرو در این نما حالتی به اصطلاح ابریشمی که بیانگر همان مفهوم«Silky &Solid» است را به نمای جانبی آن بخشیده است.

در نمای عقب نیز استفاده از همان فرم T شکل جلو در چراغ های عقب، ظاهری گسترده و پایدار را به دست آورده است.

میتسوبیشی Xforce با طول ۴۳۹۰، عرض ۱۸۱۰ و ارتفاع ۱۶۶۰ میلی متر کمی از فورد برانکو اسپرت بلندتر است، با این حال با فاصله محوری ۲۶۵۰میلی متر(۱۰۴/۳ اینچ) حدود یک اینچ کوتاه تر از برانکو اسپرت می باشد.

با ورود به داخل کابین، با فضای پیچیده اما پیشرفته و مدرن روبه رو می شویم که داشبورد آن بر پایه محور افقی شکل گرفته است. موردی که ضمن افزایش دید و فضا سرنشینان،، این امکان را به رانندگان می دهد تا در هنگام رانندگی بر روی سطوح ناهموار به راحتی تغییرات موقعیت خودرو را نیز مشاهده کنند.

از دیگر ویژگی های فضای داخلی می توان نمایشگر اطلاعات و سرگرمی ۱۲/۳ اینچی و کلاستر ۸ اینچی به شکل جالبی از یک دیگر جدا شده اند اشاره کرد. ضمن اینکه میتسوبیشی در اکس فورس برای اولین بار از متریال پارچه ملانژ که مقاوم در برابر لکه است استفاده کرده است.

نیروبخش کراس اوور جدید میتسوبیشی نیز یک پیشرانه ۱/۵ لیتری چهار سیلندر است که قدرتی معادل ۱۰۳ اسب بخار و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می کند.

تولید این کراس اوور در کارخانه میتسوبیشی موتورز کرامایودا اندونزی انجام خواهد شد پس از عرضه در بازار این کشور، در سایر کشورهای منطقه ASEAN، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا نیز عرضه خواهد شد.

اما شاهد عرضه این مدل در اروپا، جایی که پیش از این میتسوبیشی با مدل برقی ASX که در واقع نسخه «Rebadge» شده ای از رنو کپچر است حضور دارد، نخواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار