|

کیا، جانشین سراتو را معرفی کرد

کیا، جانشین سراتو را معرفی کرد

کیا K3؛ پیش نمایشی از جانشین سراتو معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، سدان کامپکت کیا K۳ یا به عبارتی نسل جدید کیا سراتو/ فورته پیش از رونمایی رسمی و جهانی ان، در یک رویداد ویژه در مکزیکوسیتی رونمایی شده است و حال برخی از تصاویر رسمی آن نیز منتشر شده است.

طراحی سدان جدید کیا را می توان تعریف مجددی از کلاس سدان ساب کامپکت حساب کرد، چرا که برخی از المان های آن برگرفته از کراس اوور ها می باشد و پیش از این نیز در خودروهایی مانند سیتروئن C۵X و C۴X شاهد چنین رویکردی در طراحی استایل بیرونی بودیم.

با این حال کیا K۳ علاوه بر ارائه جزئیاتی متفاوت، همانند برادر بزرگتر خود یعنی K۵، از پیکره ای فست بک مانند برخوردار است که در پیش از این و در نسل های قبلی این مدل شاهدش نبودم.

طراحی دماغه و چراغ های جلو بر اساس سبک جدید زبان طراحی پوزه ببر یا «Tiger nose» که ترکیبی از جلو پنجره باریک و چراغ های روشنایی در روز می باشد شکل گرفته است و تا حدودی نیز به محصولات برقی کیا، یعنی EV۶ شباهت دارد.

در نمای جانبی همانطور که اشاره شد، فرم فست بک مانند قسمت عقب و آلمان های برگرفته از کراس اوورها، مانند قطعات مشکی دور گلگیر از جمله ویژگی های این نما می باشند. با این حال استفاده خطوط و احجام زیگزاگی شکل، طراحی این قسمت را پویا و جذاب کرده است.

طراحی قسمت عقب نیز به نوعی برگرفته و تقارن یافته نمای جلو است که استفاده از چراغ ها و اسپویلر یکپارچه از ویژگی های برجسته آن می باشد.

از نظر ابعادی نیز کیا K۳ با طول ۴۵۴۵، عرض ۱۷۶۵ و ارتفاع ۱۴۷۵ میلی متر و نیز فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی متری، در حدود ۹۷ میلی متر کوتاه تر و ۳۰ میلی متر فاصله محوری کمتری در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی مدل فورته«Forte» دارد.

در نمای داخلی نیز با طراحی مینیمال و در عین حال مدرنی و شیک در این کلاس خودرویی روبه رو هستیم که از جمله ویژگی های آن می توان به نمایشگر مرکزی ۱۰/۲ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ و درگاه های شارژ USB-C در جلو و عقب اشاره کرد.

از امکانات ایمنی این مدل نیز می توان به شش کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی، هشدار نقطه کور، هشدار برخورد از جلو و… اشاره کرد.

کیا K۳ قدرت خود را از دو پیشرانه ۱/۶ و ۲ لیتری تنفس طبیعی می گیرد که به ترتیب قدرتی معادل ۱۲۲ و ۱۵۰ اسب بخار می گیرد که این قدرت از طریق گیربکس های شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

ضمن اینکه پیشرانه بزرگ تر تنها در تریم GT-Line عرضه خواهد شد.

کیا K۳ جدید در مکزیک ساخته خواهد شد، اما هنوز جزئیات زیادی از اینکه آیا این مدل به طور رسمی به عنوان جایگزین مدل سراتو/فورته وارد بازار ایالت متحده خواهد شد یا خیر وجود ندارد.

اما با توجه به اینکه کیا فورته در بازارهای خارج از ایالت متحده با نام K۳ به فروش می رسد، و نیز با توجه به نام گذاری جدید سدان های کیا و تغییر نام اپتیما به K۵، احتمال حضور این سدان کوچک با همین نام در آمریکا کم نیست.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار