|

ب‌ام‌و کانسپت خودروی آینده الکتریکی این شرکت را معرفی کرد

ب‌ام‌و کانسپت خودروی آینده الکتریکی این شرکت را معرفی کرد

ب ام و Vision Neue Klasse Concept; نمایش آینده الکتریکی سری ۳ در نمایشگاه IAA 2023 معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، گروه خودروسازی ب ام و از جدیدترین کانسپت خود با نام Vision Neue Klasse که نمایانگر آینده الکتریکی محصولات این برند است رونمایی کرد و به زودی در نمایشگاه IAA Mobility ۲۰۲۳ مونیخ نیز به نمایش عمومی در خواهد آمد.

کانسپت Vision Neue Klasse با طراحی مینیمال خود، همان محصولی است که ب ام و ادعا می کند، پایه گذار نسل جدید سری ۳ و سایر محصولات ب ام و در عصر الکتریکی خواهد بود.

سبک طراحی Neue Klasse، ساده، پویا و به دور از پیچیدگی های فرمی معمول بوده که سطوحی گسترده را در کنار تنها چند خط متمایز به نمایش می گذارد. چنین رویکردی سبب شده برخی از ویژگی های ظاهری ب ام و مانند جلو پنجره کلیوی شکل و یا خم هافمیستر «Hofmeister» در گرافیک شیشه های جانبی، از نظر بصری و حسی ظاهری برجسته تر شوند.

در فضای داخلی, نسل بعدی BMW iDrive یک تجربه رابط کاربری دیجیتالی منحصر به فرد را ارائه می دهد که دنیای واقعی و مجازی را باهم ادغام می کند.ضمن اینکه سادگی نمای بیرونی به فضای کابین نیز سرایت کرده و به واسطه همین رویکرد طراحی، تجربه سواری متفاوت و البته جذاب را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد.

علاوه بر این رنگ بیرونی درخشان «Joyous bright» با رنگ زرد و ظریف فضای داخلی، بر شخصیت دوستانه و آینده نگر Vision Neue Klasse تاکید می کند.همچنین به واسطه استفاده از رکاب های کناری و ضربه گیرهای مشکی، کنتراستی جذاب در نمای بیرونی ایجاد شده است.

ب ام و طراحی کانسپت Neue Klasse را «تقریبا یکپارچه» توصیف می کند که همین ویژگی باعث افزایش ۳۰ درصدی برد مسافتی و ۲۵ درصدی عملکرد نسبت به تمامی خودروهای برقی تولیدی این خودروساز شده است.

هنوز ارقام مربوط به میزان برد مسافتی Neue Klasse اعلام نشده است، اما طبق ادعای ب ام و برد مسافتی ۶۲۱ مایل(۱۰۰۰ کیلومتر) دور از ذهن نیست.

همچنین سیستم جدید eDrive ب ام و در کارخانه «Debrecen» مجارستان تولید خواهد شد. یه علاوه اینکه کانسپت Vision Neue Klasse قرار است در سال ۲۰۲۵ و در همین کارخانه به تولید برسد و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۶ شاهد حضور این مدل در جاده ها باشیم.

جزئیاتی مانند قیمت، محدوده حرکتی و زمان شارژ آن نیز پس از عرضه کامل نسخه تولیدی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار