|

نسل جدید ب ام و X۲ معرفی شد

نسل جدید ب ام و X2 معرفی شد

نسل جدید ب ام و X2 با استایلی متفاوت از نسل قبل معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، ب ام و X۲ را می توان نخستین خودرویی دانست که برای اولین بار مفهوم خودروی اسپرت کوپه«Sport Activity Coupe» یا «SAC» را در بخش کامپکت ارائه داد و حالا در نسل دوم خود با طراحی متمایزتر، اسپورت تر و حتی آینده نگرانه تر و در دو نسخه بنزینی و تمام الکتریکی وارد صحنه رقابت شده است.

ب ام و X۲ جدید از ظاهری پویا و اسپرت به همراه خطوط شارپ و شکسته برخوردار است که در برخی جزئیات آن را به قویترین SUV این خودروساز یعنی XM شبیه کرده است. با این حال سبک طراحی کوپه مانند Greenhouse در کنار جزئیاتی بصری که به آن اشاره شد، کاراکتری جسورانه بخصوص در نمای جلو به آن بخشیده است.

در این نما، چراغ های LED کشیده و جلو پنجره های تقریبا شش ضلعی بزرگ که حالتی عمودی و ایستا دارند، به لحاظ بصری پوزه ای جسور، خشمگین و قدرتمند را ایجاد کرده است. هرچند که نحوه اتصال جلو پنجره و ورودی هوای مرکزی سپر از طریق یک پنل مشکی، ممکن است چندان به مذاق ببینده خوش نیاید و هضم آن به عنوان یک الگوی طراحی به زمان نیاز داشته باشد. خصوصا در نسخه برقی که الگوی طراحی دماغه ان ساده تر و منطقی تر از نسخه M می باشد.

در نمای جانبی همچنان خطوط شارپ به چشم می خورد، اما نه به آن غلظت که در نمای جلو شاهدش بودیم، همچنین با وجود اینکه خطوط شخصیتی و فرم زیگزاگی آن حالتی مدرن به نمای جانبی X۴ جدید داده اند و در مقایسه با نسل آخر سری دو کوپه که تقریبا همین سبک خطوط در آن اجرا شده بود، پخته تر اجرا شده اند، اما بسیار به کاراکتر لاین یا همان خطوط شخصیتی که در نمای جانبی محصولات جدید کیا شاهدش هستیم شباهت دارند که می توان آن را نشات گرفته از اتفاقاتی دانست که امروزه ترند طراحی خودرو، طراحان و خودروسازان مطرح را در برابر عشاق این برندها قرار داده است!

نمای عقب اما متمایز ترین قسمت این نسل با نسل قبلی X۲ است. جایی که خط سقف در امتداد ناگسستنی به سمت عقب جریان یافته و تناسبات کوپه مانند را ایجاد کرده است. همچنین خطوط افقی چراغ ها در کنار اسپویلر عقب ظاهر اسپرت این قسمت را غلیظ تر می کند.

همچنین نسل جدید X۲علاوه بر سبک طراحی، به لحاظ ابعادی نیز رشد چشمگیری داشته و با طول ۴۵۵۴، عرض ۱۸۴۵ و ارتفاع ۱۵۹۰ میلی متر، به ترتیب ۱۹۴، ۲۱ و ۶۴ میلی متر افزایش را تجربه کرده است.

در نمای داخلی اما با وجود شباهت های زیادی که با مدل X۱ وجود دارد، اما همچنان ویژگی های اسپرت و مدرن نمای بیرونی حفظ شده اند که از جمله آن ها می توان به پنل ابزار باریک داشبورد به همراه نمایشگر خمیده ۱۰/۷ اینچی مرکزی و کلاستر ۱۰/۲ اینچی اشاره کرد.

صندلی های جدید توسعه یافته که در نوع Veganza و چرم Vernasca با تریم های ظاهری متفاوت از دیگر ویژگی های داخل کابین X۲ جدید می باشد، ضمن اینکه به دلیل رشد ابعاد، فضای داخلی کابین بخصوص در ردیف عقب نیز بهبود یافته است.

همانطور که اشاره شد، نسل جدید X۲ در دو نسخه بنزینی و الکتریکی که عرضه می شود که البته نسخه برق آن به بازار آمریکا راه نخواهد یافت.

با این حال ارزان ترین نسخه بنزینی که در دسترس خریداران خواهد بود مدل X۲ xDrive۲۸i است که پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربو برخوردار است و قدرتی معادل ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را به چهار چرخ منتقل می کند.

۳۵نسخه بعدی مدل X۲ M۵i است که با پیشرانه دو لیتری توربو قدرتی معادل ۳۱۲ اسب بخار و همان گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری مدل پایه را به چرخ ها منتقل می کند.

نسخه برقی iX۲ نیز از دو موتور الکتریکی و سیستم چهار چرخ متحرک برخوردار است که مجموع قدرتی معادل ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۴۹۴ نیوتن متر تولید می کند و قابلیت پیمایش ۴۵۰ کیلومتر را با یک شارژ فراهم می کند.

نسل جدید ب ام ایکس ۲ در نسخه پایه با افزایش ۵۴۰۰ دلاری در مقایسه با نسل قبل، اکنون با قیمت ۴۲۰۰۰ دلار در دسترس خریداران خواهد بود و قیمت پایه نسخه برقی آن نیز ۵۰ تا ۵۵ هزار دلار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار