|

محصول جدید کیا معرفی شد: K۵ یا همان اپتیمای جدید

محصول جدید کیا معرفی شد: K5 یا همان اپتیمای جدید

کیاموتورز از نسخه جدید K5/اپتیما رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، علیرغم سلیقه کلی خریداران خودرو که اینروزها بیشتر به سمت انواع اس یو وی و کراس اور سوق پیدا کرده اما کمپانی کیا در کنار گسترش سبد محصولات کراس/شاسی بلند خود همچنان سدان خوش استایل و جذاب K۵ خود را بروز نگه داشته و توجه خاصی به آن دارد.

درست است که دیگر خبری از استینگر نیست اما فراموش نکنید که همچنان یکی از این پیشنهادهای جذاب برای سدان پسندان میتواند K۵ باشد‌.

مدل K۵، که پیش از این با نام Optima شناخته می شد، تقریباً چهار سال پس از رونمایی رسمی نسل پنجم، فیس لیفتی جذاب را تجربه کرده است.

این پنجمین نسل از اپتیما محسوب میشود که در کنار خواهر دوقلوی ناهمسان خود یعنی هیوندای سوناتا با مشخصات فنی تقریبا مشترک با قدرت به حیات خود ادامه میدهند.

کیا موتورز، سدان اپتیما/ K۵ را برای مستقیما برای رقابت با تویوتا کمری و هوندا آکورد عرضه می کند و با توجه به رقبای قدری که دارد به همین دلیل کیا همواره تلاش می کند با ارائه سبک طراحی متفاوت و جوان پسند برای K۵ و نیز قیمت پایین‌ تر با کیفیت و امکانات بیش تر مشتری های دو سدان رقیب را بسوی خود جذب نماید‌.

در نسخه جدید K۵ شاهد یک ری استایل حساب شده و پخته در چراغ های جلو و عقب هستیم.

چراغ های روز در نسخه جدید فرمی بومرنگی داشته و به‌ شکل S درآمده که علیرغم شلوغی بصری اما تفاوت چشمگیری با نسخه ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

جلوپنجره معروف به پوزه ببر یا "تایگر نوز" هم که میراث طراح صاحب نام کیا پیتر شرایر است، در نسخه جدید اپتیما، به‌روزرسانی شده و از نظر ارتفاع به نسبت کوچک تر شده است.

و البته به عنوان آخرین تغییرات در طراحی دماغه خودرو هم می توان به بزرگ تر شدن ورودی های هوای روی سپر K۵ جدید اشاره کرد.

در نمای عقب نیز فرم چراغ‌ ها تغییر کرده‌، اگرچه همچنان پیوستگی آن ها حفظ شده، اما فرم بومرنگی آن جالب توجه است.

در کنار این موارد استایل و فرم پردازی کلی سپر برای هماهنگی با طراحی بدنه دستخوش تغییراتی از جمله حذف حفره پشت چرخ ها شده است.

و در نهایت کیا برای هر چه زیباتر ساختن نسخه جدید K۵ رینگ های جدید ۱۶ تا ۱۹ اینچی را با توجه به سطح آپشن و نظر خریداران ارائه نموده است.

و اما در بخش طراحی کابین، نمایشگر داشبورد، شامل کلاستر و مانیتور مرکزی بصورت یکپارچه بوده که در نسخه ۲۰۲۵ کمی حالت راننده‌ محور و در واقع منحنی به خود گرفته اند.

در بخش زیرین دریچه های سیستم تهویه، یک پنل لمسی اضافه شده است تا کنترل برخی از امکانات خودرو تسهیل یابد.

طراحی صندلی‌ ها و رودری ها نیز نسبت به مدل ۲۰۲۳ بهبود یافته و ماهیچه های جانبی صندلهیهای جلو نیز تقویت شده است.

حسگر اثر انگشت روی دستگیره در خودرو، یکی از امکانات اضافه شده به مدل ۲۰۲۵ محسوب می‌ شود و در نهایت کیفیت دوربین‌ ها، سیستم هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی نیز بهبود چشم‌گیری را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار