|

اولین مینی ون برقی ولوو رونمایی شد

اولین مینی ون برقی ولوو رونمایی شد

طی سالهای اخیر، کمپانی ولوو یکی‌ از اصلی ترین بازیگران در بخش طراحی و تولید انواع مختلف شاسی بلندهای اروپایی بوده است.

به گزارش مملکت ما ، شرکت سوئدی ولوو که البته مدتهاست زیرمجموعه گروه جیلی چین محسوب میشود از اولین مینی ون برقی تاریخ خود رونمایی کرد.

ولوو EM۹۰ در واقع یک نسخه ریبَج شده ( تغییر برند داده شده ) و فیس لیفت شده از مینی ون ZEEKR ۰۰۹ چین است که در قالب یک جوینت ونچر‌ با این‌ شرکت و البته تحت نام و برند ولوو روانه بازار خواهد شد.

عمده تفاوتهای این خودرو با ZEEKR ۰۰۹ در طراحی نمای جلو و عقب خودرو و بخشی از جزییات داشبورد خلاصه میشود که بدون هیچ تعصبی باید گفت به مراتب زیباتر از خواهر چینی خود ری استایل شده است.

استفاده از جلوپنجره معروف ولوو و استایل متفاوت چراغهای جلو و عقب در کنار سادگی خاصی که در فرم پردازی آنها رعایت شده، معرف DNA طراحی خانواده ولوو میباشد.

همچنین دقت در جزییات فضای کابین و کیفیت کلی پرداخت و مونتاژ قطعات جالب توجه میباشد.

مینی ون جعبه ای شکل ولوو در فضای کابین خود از سه ردیف صندلی VIP برای شش سرنشین بهره میبرد و دارای یک مانیتور تاشو سقفی میباشد که در کنار سیستم صوتی حرفه‌ای BOWERS & WILKINS با ۲۱ بلندگو و قابلیت شخصی سازی فضای داخلی کابین، فضایی مشابه یک سالن کنسرت خصوصی متحرک را خلق مینماید.

قدرت موتور الکتریکی نصب شده بر روی این خودرو معادل ۲۶۸ اسب بخار بوده که شتاب صفر تا صدی در حدود ۸.۳ ثانیه را برای این مینی ون درشت اندام محرک عقب RWD رقم‌ میزند.

در ولوو EM۰۰۹ همانند خواهر چینی اش یک پک باتری ۱۱۶ کیلووات ساعتی تعبیه شده که برای شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی آن به زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه نیاز دارید که در صورت شارژ کامل باتری میتوانید مسافتی در حدود ۷۳۸ کیلومتر را طی کند.

نکته مهم در خصوص مینی ون جدید ولوو ابعاد کلی آن است که با طول ۵۲۰۶ و عرض ۲۰۲۴ بدون هیچ اغراقی خودرویی به واقع بزرگ محسوب میشود.

بدنیست بدانید ولوو پیش سفارش این مدل را در چین فعال نموده جایی که مینی ونهای لوکسی همانند لکسوس LM و بیوک GL۸ حضوری پر‌رنگ‌ دارند.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار