|

نسل نهم تویوتا کمری رونمایی شد

نسل نهم تویوتا کمری رونمایی شد

تویوتا از جدیدترین نسخه کمری رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، کمپانی تویوتا علیرغم تنوع بخشیدن به انواع مدلهای کراس اور و اس یو وی خود اما با جدیت و پرقدرت به طراحی و توسعه سدان محبوب و پرفروش کمری خود ادامه میدهد.

در حالی نهمین نسل از سدان کمری طی مراسمی رونمایی گردید که در واقع یک فیس لیفت عمیق از نسل فعلی (هشتم) محسوب میشود‌.

طبق آمار، تویتا کمری با فروش ۳۰۰ هزار دستگاهی در سال، بخش اعظمی از نیاز رانندگان اوبر، خانواده های سدان دوست و برخی سازمانهای دولتی در آمریکا را پاسخ میدهد و در نهمین نسل خود تصمیم دارد تا صرفا بصورت هیبریدی و با امکان انتخاب نسخه های دیفرانسیل جلو یا AWD و ۴ سطح تریم مختلف روانه بازار شود.

پیشرانه هیبریدی این مدل از نوع ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر + موتورهای الکتریکی تشکیل شده که در نسخه محرک جلو با دو موتور برقی در مجموع توانی معادل ۲۲۵ اسب بخار تولید میکند و در نمونه AWD موتور برقی سوم به محور عقب اضافه شده که توانی ۲۳۲ اسب بخاری را ارائه میدهد.

برای هر دو موتور از یک گیربکس eCTV استفاده شده که در کنار باتریهای لیتیوم یونی شتابی درخور را برای کمری ایجاد میکنند.

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، نسل نهم کمری خودرویی با بدنه کاملا جدید ( ری دیزاین شده ) محسوب نمیشود و در واقع یک نسخه فیس لیفت شده از نسل هشتم میباشد که بر روی همان پلت فرم TNGA_K توسعه یافته است.

چهره خودرو شامل مجموعه سپر، جلوپنجره، درِ موتور و بخشی از گلگیرهای جلو بطور کامل بازطراحی شده و هویت جدید خانواده تویوتا را بخود گرفته که مبتنی بر سادگی، صراحت و وضوح در فرم‌پردازی است و دیگر از عناصر ریز و درشت و شلوغیهای متداول بصری تویوتا در آن خبری نیست.

در نمای عقب خودرو نیز تغییر فرم چراغ با استفاده از یک فینیشر پلاستیکی همرنگ بدنه در کنار بازطراحی سپر‌ توانسته به تفاوت طراحی بین دو نسل کمک شایانی نماید.

و اما در بخش فنی و آپشن های ظاهری و رفاهی علاوه بر افزایش تنوع رنگی میتوان به رینگهای جدید ۱۸ و ۱۹ اینچی، سقف مشکی متالیک، نمایشگر ۷ اینچی مرکزی کنسول میانی، پد شارژ بیسیم موبایل، سیستم صوتی JBL صندلیهای تهویه دار و شیشه های لمینیت آکوستیک نیز البته بسته به تریم خودرو اشاره کرد.

تمامی مدلهای ۲۰۲۵ کمری با سامانه پیشگیری از تصادف TOYOTA SAFETY SENSE ۳.۰ که شامل سیستم هشدار برخورد، کروز کنترل تطبیقی رادار خروج از خط، تابلو خوان جاده ای، نور بالاری هوشمند، هشدار نقطه کور و ترمز عقب خودکار در کنار سیستم هشدار ترافیک پیش رو مجهز میباشند‌.

بد نیست بدانید تویوتا کمری در سال ۲۰۲۲ با فروش مجموعا ۲۹۵۲۰۱ دستگاه خودرو در ایالات متحده پس از برادر شاسی بلند خود یعنی راو۴ پنجمین خودروی پرفروش امریکا بوده است، بازاری که چندین سال است در دست شاسی بلندهای مختلف قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار