|

سوزوکی جیمنی جدید معرفی شد

سوزوکی جیمنی جدید معرفی شد

نسخه ۵ درب جیمنی، عضو محبوب خانواده سوزوکی معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، سوزوکی پس از شایعات متعدد و انتشار عکس‌های جاسوسی، سرانجام از نسخه ۵ در جیمنی رونمایی کرد.

برای اطلاع بیشتر بد نیست بدانید، این مدل از نظر فنی با Maruti سوزوکی تولیدی در دهلی نو یکسان است و روز گذشته در نمایشگاه خودرو ۲۰۲۳ هند رونمایی شد.

جیمنی جدید همچنان یک آفرود کامپکت است اما اکنون به میزان قابل توجهی بزرگتر شده تا درهای عقب را در پیکره خود جای دهد و کابین داخلی بسیار جادارتری داشته باشید.

در حالی که نسخه کی-کار از جیمنی ۳ در فروخته شده در ژاپن ۳۳۹۵ میلی متر (۱۳۳.۷ اینچ) طول داشته و مدل جهانی ۳۶۴۵ میلی متر طول دارد.

ابعاد این ۵ در تازه وارد ۳۹۸۵ میلی متر (۱۵۷ اینچ) بوده و فاصله بین دو محور آن به ۲۵۹۰ میلی متر (۱۰۲ اینچ) کشیده شده است، بنابراین واضح است که این نسخه به میزان قابل توجهی ۳۴۰ میلی متر (۱۳.۳ اینچ) طویل تر از نسخه ۳ درب می باشد.

ماروتی سوزوکی می‌گوید ابعاد کلی این مدل را ۱۶۴۵ میلی‌متر (۶۴.۸ اینچ) عرض و ۱۷۲۰ میلی‌متر (۶۷.۷ اینچ) ارتفاع اعلام کرده که هر دو عدد با جیمنی ۳ درب یکسان است.

استایل خشک و جعبه‌ای خودرو همچنان جذاب و بشدت محبوب است و سقفی مشکی که با رنگ اصلی زرد کینتیک تضادی زیبا دارد بر این جذابیت افزوده است.

قوس فضای چرخ‌ها بازتر، چراغ‌های گرد، جلوپنجره باریک، لولاهای درب عقب آشکار و تایرهای آفرودی برخی از ویژگی‌های آشنای به ارث رسیده از مدل ۳ در هستند.

بر روی رینگهای ۱۵ اینچی تارهای ۱۹۵/۸۰ قرار می‌گیرد ضمن اینکه چرخ یدکی با کاور مشکی در پشت در قسمت عقب نیز جالب توجه است.

فضای داخلی نیز تا حد زیادی از جیمنی استاندارد گرفته شده است،اما در مدل تولید هند دارای یک ردیف نشیمن عقب بوده که می تواند حداکثر سه سرنشین را در خود جای دهد و بر همین اساس با صندلی‌های عقب ایستاده، ظرفیت بار ۲۰۸ لیتر (۷.۳ فوت مکعب) اعلام شده که پس از تا کردن ردیف عقب می‌توان آن را تا ۳۳۲ لیتر (۱۱.۷ فوت مکعب) افزایش داد.

از ویژگی‌های جالب توجه در این مدل میتوان به یک سیستم اطلاعات سرگرمی ۹ اینچی با Android Auto بی‌سیم و Apple CarPlay، دوربین دید عقب و سیستم صوتی Arkamys بهمراه سامانه کمک نگهدارنده در سربالایی و سراشیبی، به همراه شش کیسه هوا، ESP و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) اشاره کرد.

قدرت در این نسخه از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی هیبریدی ملایم با قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۴ نیوتن متر (۹۹ پوند فوت) در ۴۴۰۰ دور در دقیقه تامین می شود که به سیستم چهار چرخ متحرک منتقل می شود.

گزینه های گیربکس انتخابی شامل گیربکس پنج سرعته دستی و مبدل گشتاور چهار سرعته اتوماتیک است.

ماروتی، سوزوکی جیمنی ۵ درب را در کارخانه گوروگرام مونتاژ خواهد کرد و در حال حاضر در هند سفارش می‌گیرد، جایی که در ماه می به فروش می‌رسد. سایر بازارها از جمله آفریقا، استرالیا و آمریکای لاتین در آینده نزدیک عملیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار