|

تویوتا، ارزانترین نمونه اولیه خودروی برقی خود را رونمایی کرد

تویوتا، ارزانترین نمونه اولیه خودروی برقی خود را رونمایی کرد

تویوتا از ارزانترین کانسپت EV خود رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، اگر چه تویوتا خیلی دیر به جمع برقی سازان پیوست اما طی چند ماه اخیر و با معرفی طیف گسترده ای از کانسپتهای برقی خود، ضمن عرض اندامی زیرکانه و دقیق، به رقبایش هشداری جدی در خصوص حضور همه‌ جانبه و قدرتمند در بازار برقی های آینده داد.

تویوتا Urban SUV ، یکی از جدیدترین کانسپتهای این شرکت محسوب میشود که روز گذشته در انجمن سالانه Kenshiki در شهر بروکسل، بلژیک رونمایی شد.

کراس اور شهری جدید تویوتا که قرار است در نسخه تولیدی اش عنوان ارزانترین مدل برقی تویوتا را یدک بکشد، با طول ۴۳۰۰، عرض ۱۸۲۰ و ارتفاع ۱۶۲۰ از برادر دیگرش CH-R کوتاهتر و باریک تر اما به لحاط ارتفاع بلندتر است.

این مدل در دو نوع محور جلو محرک یا ۴WD با دو چیدمان تک یا دو موتور برقی تولید خواهد شد و از یک پلت فرم کاملا جدید EV در طراحی و توسعه آن استفاده شده است.

سبک طراحی این کانسپت همانند مدل bz عضلانی بوده و احتمال میرود که یکی از مهمترین تفاوتها در نسخه تولیدی آن جایگزینی آیینه های جانبی سُنتی به جای دوربینهای فعلی خواهد بود.

همچنین همانند اکثریت کانسپتها / خودروهای جدید تویوتا با زبان جدیدی در طراحی بدنه آن روبرو هستیم که برخلاف گذشته دیگر خبری از اغراقهای زشت و عجیب و تناسبات بصری دیرهضم نیست و مینیمال بودن پیکره کلی در کنار اغراقهای حساب شده و جزییات جذاب کاملا جالب توجه میباشند.

تویوتا تا سال ۲۰۲۶ شش خودروی برقی جدیدش را روانه بازار خواهد کرد و تا آن زمان بیش از ۲۰ درصد از تحویل سالانه تویوتا در اروپا مدلهای برقی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار