|

فولکس واگن، فیس لیفت جدید گلف را رونمایی کرد

فولکس واگن، فیس لیفت جدید گلف را رونمایی کرد

فولکس واگن از نسخه فیس لیفت شده گلف رونمایی کرد.

به گزارش مملکت ما ، فولکس واگن از جدیدترین نسخه Golf Mk۸.۵ رونمایی کرد.

طراحان در نسخه بروز شده گلف برای رقابتی ماندن در بازاری که اینروزها کاملا تحت سلطه کراس اوورها است سعی داشته اند تا با فیس لیفت چهره خودرو؛ کاراکتری شارپ و تهاجمی در کنار سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و برخی بهبودهای مکانیکی/فنی جدید را معرفی نمایند.

البته در حالیکه بازار ایالات متحده فقط نسخه های GTI و Golf R را خواهد دید، گلف استاندارد همچنان در مدلهای هاچ بک و استیشن واگن در سراسر اروپا در دسترس خواهد بود.

این هاچ بک محبوب و جذاب آلمانی در نسخه های هیبریدی پلاگین eHybrid و GTE و همچنین GTI به بازار آمریکا عرضه می شود ضمن اینکه ورژن کاربردی تر Variant در ظاهر R-Line نیز عرضه میشود.

و بر خلاف همیشه تنها نسخه ای که در خط تولید غایب است R چهار چرخ متحرک و دیزل GTD هستند.

در بخش طراحی بدنه، بیشترین توجه و تغییرات به چراغ‌های LED بازطراحی‌شده معطوف شده، البته در تریم های گران تر و فول تر دارای چراغ‌های جلوی تمام LED با نشان نورانی فولکس‌واگن خواهند بود.

بازطراحی سپر جلو و عقب توانسته بر تهاجمی بودن این هچ بک محبوب آلمانی بیافزاید.

در این بین مشتریان با پرداخت با هزینه اضافی می‌توانند یک سامانه LED ماتریسی پیچیده‌تر با پرتو بالا تقریباً دو برابر قدرتمندتر از نور بالا معمولی انتخاب کنند. در نمای عقب، چراغ‌ها استایلی شیک‌تر داشته و با قابی سه‌بعدی با سه الگوی قابل انتخاب (مشابه آنچه آئودی در برخی از مدل‌های خود ارائه می‌کند) بر جذابیت این نما افزوده است.

در فیس لیفت جدید گلف، فولکس‌ چهار رنگ جدید متالیک (آبی کریستالی یخی، آبی شقایق، نقره‌ای صدفی، مشکی گرنادیلا) و پنج طرح رینگ آلیاژی از ۱۶ تا ۱۹ اینچ را اضافه نموده و هر سطح از تریم موجود (Golf، Life، Style، R-Line، GTE، و GTI) از سپرهایی با طراحی کاملا متمایز و متفاوت سود میبرند.

کمپانی فولکس‌واگن پیش از این کابین به‌روزرسانی‌شده گلف را در اوایل ماه جاری و در جریان نمایشگاه CES به نمایش گذاشته بود.

و نکته مهم اینکه، بله، در این هات هاچ جذاب دکمه‌های معمول و نرمال روی فرمان بازگشته است.

البته لازم است بدانید مهم است که مدل‌های ساده و پایه گلف Mk۸ که در اروپا فروخته می‌شوند، با کنترل‌های سنتی یا همان دستی عرضه می‌شوند و تنها در مدل‌های گران‌تر از صفحات لمسی و کلیدهای پنهان استفاده می‌کنند.

اما بزرگترین تغییر در داخل، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید است که با صفحه نمایش بزرگ به سبک تبلت( که اندازه آن در گلف های ارزان تر ۱۰.۴ اینچ و در مدل های گران تر ۱۲.۹ اینچ است.) جلب توجه میکند. ضمن آنکه یک هدآپ نمایش اختیاری/آپشنال نیز در دسترس خواهد بود.

گلف تریم پایه به یک موتور بنزینی ۱.۵ TSI با قدرت ۱۱۳ یا ۱۴۸ اسب بخار مجهز خواهد شد که هر دو قدرت را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به محور جلو می فرستند. یک نسخه هیبریدی ملایم از همان موتور، با نام ۱.۵ eTSI و خروجی های یکسان اما منحصراً با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته و دوکلاچه نیز عرضه می شود.

حال اگر به سرعت و هیجان بیشتری نیاز دارید، نسخه ۲.۰ TSI با پیشرانه ۲۰۱ اسب بخار و گیربکس DSG هفت سرعته نیز وجود دارد و جالب اینجاست که فولکس هیچ اشاره ای به موتور سه سیلندر کوچکتر ۱.۰ TSI که قبلاً روی ارزان ترین گلف پیش از فیس لیفت ارائه می شد، نکرده است.

در بخش پیشرانه های دیزلی، موتور ۲.۰ TDI آزمایش شده قرار است با توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار قدرت و شش سرعته دستی یا ۱۴۸ اسب بخار و DSG هفت سرعته و در مدل دیفرانسیل جلو ارائه شوند.

اما برای مشتریانی که پیشرانه دیزلی نمی خواهند همچنان می توانند مدل eHybrid با ۲۰۱ اسب بخار قدرت، گیربکس DSG شش سرعته و دیفرانسیل جلو را خریداری نمایند.

و در نهایت برای نسخه برقی از یک پک باتری لیتیوم یونی بزرگتر (از ۱۰.۶ کیلووات ساعت تا ۱۹.۷ کیلووات ساعت) استفاده شده که برای پیمایش الکتریکی تا ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) مناسب است .

مدل پلاگین هیبریدی اکنون از شارژ AC با ۱۱ کیلووات (به جای ۳.۶ کیلووات) پشتیبانی می کند و می تواند تا ۵۰ کیلووات شارژ مستقیم داشته باشد، که در این صورت ۲۵ دقیقه زمان میبرد تا باتری از ۱۰٪ به ۸۰٪ برسد.

فولکس واگن ادعا کرده که با شارژ کامل باتری و باک پر بنزین، می‌توانید تا ۶۲۱ مایل (۱۰۰۰ کیلومتر) را طی کنید.

حال اجازه بدهید در مورد نسخه های هیجان انگیزتر بگوییم، در مدل GTE یک توان خروجی ترکیبی ۲۶۸ اسب بخاری را شاهدیم که از طریق گیربکس DSG شش سرعته به محور جلو منتقل می شود

متأسفانه در نسل جدید این هچ بک آتشین، گیربکس دستی خود را به جای یک مدل DSG هفت سرعته داده که ۲۶۱ اسب بخار قدرت را به چرخ های جلو منتقل می شود.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار