|

همکار رومانیایی رنو خودروی برقی جدید معرفی کرد

همکار رومانیایی رنو خودروی برقی جدید معرفی کرد

نسخه فیس لیفت شده داچیا اسپرینگ ۲۰۲۵ معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، مقرون به صرفه ترین خودروی الکتریکی اروپا برای سال ۲۰۲۴ به روز رسانی کاملی را تجربه کرده است.

در واقع رنو به کشف بزرگی‌ رسیده و آن چگونه ساختن یک خودرو برقی ارزان برای کسب سود هر چه بیشتر است.

برند رومانیایی اقتصادی رنو یعنی داچیا از زمان معرفی هچ بک کراس اسپرینگ در سال ۲۰۲۲ موفقیت زیادی کسب کرده است.

چرا که تا به امروز بیش از ۱۴۰۰۰۰ دستگاه از این مدل را فروخته و برای سال ۲۰۲۴، این هاچ بک کراس برقی را با یک بروزرسانی محسوس عرضه خواهد کرد.

اسپرینگ ۲۰۲۴ یک نسخه فیس لیفت شده نسبتا عمیق از نسل اول است که اینبار نسخه فرمان راست نیز دارد.

بازطراحی بدنه و نمای بیرونی بر اساس خط مشی جدید و DNA مدرن داچیا داستر جدید شکل گرفته است. استفاده حساب شده از المانهای پلاستیکی بدنه و گارنیشهای مربعی شکل دور گلگیرها چهره ای زمخت و خشن به این هچ بک ارزان بخشیده و آنرا مدرن تر جلوه میدهد.

اما تغییرات اساسی در داخل داچیا اسپرینگ ۲۰۲۴ نیز کاملا محسوس است که ابتدا و در بدو ورود به کابین با داشبورد کاملا بازطراحی شده جلب توجه مینماید.

در کنار این اتفاق مهم، یک نمایشگر ۷.۰ اینچی و یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۰ اینچی، طراحی مجدد کنترل‌رهای تهویه مطبوع و ظاهر جدید برای دریچه‌های هوا در کنار غربالک فرمان به روز شده که لوگوی جدید شرکت DC بر روی آن حک شده و البته مهمتر از آن، امکان تنظیم ارتفاع آن، تغییراتی جذاب و دلنشین‌ است.

در کنار‌تمام‌این‌ موارد یک اهرم مینیمال و جمع و جور انتخاب دنده جدید به همراه یک نگهدارنده گوشی هوشمند را در پشت آن شاهد هستیم.

در بخش فضای بار، صندوق عقب اسپرینگ جدید می تواند ۳۵ لیتر (۱.۲۳ فوت مکعب) بار را ببلعد در حالی که فضای بار عقب ۳۰۸ لیتر (شش بیشتر از قبل) یا نزدیک به ۱۱ فوت مکعب حجم دارد. و این نکته را فراموش نکنید که پشتی صندلی عقب را دیگر میتوانید تا کنید و ظرفیت چینش چمدان و بار را به ۱۰۰۴ لیتر (۳۵.۵ فوت مکعب) افزایش دهید ضمن آنکه چندین محفظه ذخیره سازی در جای جای کابین، ۳۳ لیتر اضافی (۱.۱۶ فوت مکعب) را به شما ارائه می دهد.

در بخش ابعاد بیرونی باید بگوییم که اسپرینگ ابعاد بیرونی جمع و جور و مناسبی دارد، ۳۷۰۱ میلی متر (۱۴۵.۷ اینچ) طول، ۱۷۶۷ میلی متر (۶۹.۵ اینچ) عرض، ۱۵۱۹ میلی متر (۵۹.۸ اینچ) ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۴۲۳ میلی متر (۹۵) که بسته به سطح تریم، رینگهای ۱۵ یا ۱۶ اینچ داشته و برای بدنه این خودرو رنگ‌های سافاری بژ و قرمز آجری نیز اضافه شده است.

اسپرینگ در نسخه پایه تنها ۴۵ اسب بخار قدرت دارد، اما می توانید با یک موتور الکتریکی قوی تر با قدرت ۶۵ اسب بخار آنرا سفارش دهید که دومی کمک می کند این EV اقتصادی در کمتر از ۱۴ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد همچنین پک باتری جمع و جور ۲۶.۸ کیلووات ساعتی برای بیش از ۱۳۷ مایل (۲۲۰ کیلومتر) برد تعبیه شده و ۴۵ دقیقه طول می کشد تا از طریق یک شارژر ۳۰ کیلوواتی DC از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود. البته در صورت استفاده از یک شارژر AC ۷ کیلوواتی، باید نزدیک به ۱۱ ساعت صبر کنید تا شارژ باتری از ۲۰ به ۱۰۰ درصد برسد و خبر خوش اینکه این مدل اکنون از شارژ دوطرفه پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید توستر، لپ تاپ یا سایر لوازم الکتریکی خود را شارژ و استفاده نمایید.

تیم تحقیقات بازار رنو پس از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از سیستم اطلاعات سرگرمی نسخه پیش از فیس لیفت متوجه شد که مالکین نسخه رنو از این خودرو حدود ۲۳ مایل (۳۷ کیلومتر) در روز رانندگی می کنند

و حدود ۹۰ درصد از سفرها کوتاهتر از ۴۳ مایل (۷۰ کیلومتر) است. داده ها همچنین نشان می داد که دارندگان اسپرینگ با سرعت متوسط ۲۳ مایل در ساعت (۳۷ کیلومتر در ساعت) تردد میکنند و ۷۵ درصد از مالکان اسپرینگ خودرو خود را در خانه شارژ می کنند.

داچیا با افتخار اعلام نموده که اسپرینگ تنها خودروی الکتریکی موجود در اروپا است که وزن آن کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم (۲۲۰۴ پوند) است.

اگرچه نسخه جدید دارای تجهیزات استاندارد بیشتر و فناوری کمک راننده بهتر برای مطابقت با مقررات اخیر اتحادیه اروپا است، اما تنها ۶ کیلوگرم وزن اضافه کرده و نسخه فول آپشن آن تنها ۹۸۴ کیلوگرم (۲۱۶۹ پوند) وزن دارد.

با اینکه بزودی نسخه رنو این مدل معرفی میشود اما هنوز قیمت داچیا اسپرینگ اعلام نشده است، اما نسل اول این مدل در بازار داخلی رومانی، قبل از مشوقهای تخفیفی و…، حدود ۲۰۰۰۰ یورو قیمت دارد.

در پایان بد نیست بدانید این مدل در چین ساخته شده که ریشه و اصل آن همان رنو کوئید است که در سال ۲۰۱۵ با موتور بنزینی و قیمتی بسیار ارزان معرفی شد و قرار بود به کشورمان نیز راه پیدا کند اما تحریمهای سنگین و برخی مشکلات استانداردی مانع ورودش به ایران شد و در نهایت جای خود را به کوئیک و ۲۰۶ و تیبا داد!!

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار