|

فورد اکسپلورر الکتریکی معرفی شد + تصاویر

فورد اکسپلورر الکتریکی معرفی شد.

به گزارش مملکت ما ، فورد از جدیدترین محصول الکتریکی خود که یک کراس اور سایز متوسط مبتنی بر پلت فرم MEB فولکس واگن iD.۴ می باشد رونمایی کرد که قرار است در اواخر سال جاری میلادی و با قیمت پایه ۴۸۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

این مدل به طور خاص برای بازار اروپا طراحی و توسعه یافته است و بر همین اساس هیچ شباهتی با نسخه های مختص بازار آمریکا و یا چین ندارد.

همانطور که اشاره شد اکسپلورر EV بر روی پلت فرم فولکس واگن iD.۴ طراحی شده است و با طول نزدیک به ۴۵۰۰ میلی متر«۱۷۷ اینچ» کمی کوتاه تر از برادر ناتنی خود می باشد.

طبق ادعای فورد، اکسپلورر تمام الکتریکی ترکیبی از مهندسی آلمانی و سبک طراحی SUV های مدرن آمریکایی را به نمایش می گذارد و در مقایسه با iD.۴ با برخورداری از پیکره ای جعبه ای تر و خطوط صاف تر، نمایی قدرتمند تری نیز ارائه می دهد.

از جمله ویژگی های ظاهری اکسپلورر جدید می توان به جلو پنجره بسته، چراغ های یک تکه «L» شکل جلو که نوشته«Explorer» در میان آنها قرار دارد، خروجی هوای بزرگ و «U» شکل سپر، چراغ های عمودی عقب که یادآور نسخه اصلی و بزرگ تر اکسپلورر است، شیشه باریک عقب و نیز عناصر «U» شکل دیفیوزر عقب که منعکس کننده نمای جلو است و نمایی پویا و اسپرت به اکسپلورر EV بخشیده است.

از دیگر ویژگی های استایل ظاهری اکسپلورر که می توان به آن پرداخت، ستون های «A» مشکی، ستون های منحصر به فرد و جذاب «C» که حالتی شناور به «Greenhouse» و کلیت نمای جانبی بخشیده است و رینگ های آلیاژی بهینه شده در قطرهای ۲۰,۱۹و ۲۱ اینچ می باشند.

طراحی بیرونی آینده نگر با یک فضای داخلی فوق مدرن به همراه متریال با کیفیت و صندلی های اسپرت و سایر جزئیات ترکیب شده است و نمایی انقلابی را از یک خودرو خانوادگی به نمایش می گذارد.

از دیگر ویژگی های جذاب کابین اکسپلورر، صفحه نمایش ۱۵ اینچی آن است که به سبک پرتره طراحی شده است و به میزان ۳۰ درجه از قابلیت تغییر زاویه برخوردار است.

علاوه بر این صفحه نمایش، یک کلاستر ۵ اینچی نیز وجود دارد که میزان شارژ باتری و وضعیت کمک راننده را به نمایش می گذارد.

اما در مورد پیشرانه باید گفت که فورد هنوز جزئیات زیادی از آن را ارائه نداده است، اما بر اساس اطلاعات منتشر شده، اکسپلورر الکتریکی در دو نسخه دیفرانسیل عقب و تمام چرخ متحرک عرضه خواهد شد و طبق ادعای فورد، مدت زمان شارژ سریع این مدل، یعنی از ده درصد تا هشتاد درصد تا ۲۵ دقیقه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار