|

امسال، به ۲۸ کشور از استان گلستان کالا صادر شد

امسال، به 28 کشور از استان گلستان کالا صادر شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: امسال ۳۱۰ میلیون دلار کالا از گلستان به ۲۸ کشور صادر شد که در این میان ترکمنستان با ۸۳ میلیون دلار مقصد اصلی و بازار هدف صادرات استان است.

به گزارش مملکت ما ، امیر یوسفی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: ترکمنستان همسایه مهمی در حوزه صادرات برای گلستان است و دولت سیزدهم نیز تلاش کرده بستر رسیدن به اهداف صادرات‌محور را با رونق دیپلماسی اقتصادی فراهم کند.

به گفته وی پس از ترکمنستان، قزاقستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، رومانی، روسیه و ارمنستان مقاصد بعدی صادرات کالا از گلستان هستند.

وی ادامه داد: امسال ۶۴۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۰ میلیون دلار از گلستان صادر شد که این مقدار ۵۴ درصد از لحاظ وزنی و ۴۶ درصد از نظر ارزش بیشتر از پارسال است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: توجه دولت سیزدهم به رونق دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و رفع موانع تجارت، یکی از دلایل مهم رونق صادرات گلستان در ۲ سال اخیر است.

به گفته یوسفی اقلام صادراتی گلستان‌ شامل لبنیات، رب گوجه فرنگی، خوراک آبزیان، پلی‌استایرن، یُد، خرما، پسته، ماشین‌آلات، گل و گیاه، پای مرغ، تخم‌مرغ. میگو، میوه، صیفی‌جات، سیمان، آب معدنی و مصالح ساختمانی است.

رسیدگی به ۶ پرونده بین‌المللی در اتاق بازرگانی گرگان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: امسال ۶ پرونده بین‌المللی تجار که دارای مشکل مالی چندین ساله و غیرقابل حل تجاری بود برطرف شد.

یوسفی ادامه داد: این پرونده‌ها در کشورهای هدف صادرات از جمله ترکمنستان، قزاقستان، ایتالیا و عراق بود که با پیگیری شورای داوری اتاق بازرگانی گرگان حل و فصل شد.

انتهای پیام/

نظرات

پربازدید ترین اخبار